ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

לאחר שהסכים ללכת לטיפול - הרב פינטו ישוחרר מהכלא

ועדת השחרורים החליטה: בסיום החודש הקרוב, לאחר שהרב יאשיהו פינטו יסיים לרצות שני שליש מעונשו - תסתיים פרשת 'הרב והניצב' והוא ישוחרר מהכלא • התנאי לשחרור: השתתפות הרב בטיפול קבוצתי ייעודי לעברייני מרמה

הרב פינטו בשער בית הכלא. צילום: תומר נויברג פלאש90
הרב פינטו בשער בית הכלא. צילום: תומר נויברג פלאש90

בשורה טובה למעריצי הרב פינטו: ועדת השחרורים קבעה כי הרב יאשיהו פינטו יסיים לרצות את עונש המאסר שהוטל עליו וישוחרר מהכלא, בעקבות מצבו הבריאותי הגרוע. הרב פינטו ישוחרר בפועל בסוף החודש הקרוב, ביום ראשון של סליחות, לאחר שיסיים לרצות שני שליש ממאסרו.

וועדת השיחרורים החליטה לשחרר את הרב בסיום ריצוי שני שליש מעונשו, בתנאי שישתלב בטיפול קבוצתי ייעודי לעברייני מרמה המתקיים ברשות לשיקום האסיר. בנוסף, ישהה במעצר בית החל מהשעה 22:00 ועד השעה 6:00 בבוקר - עד לסיום תום תקופת השחרור המקורית.

המדינה הגישה עיכוב ביצוע על ההחלטה למשך שבוע, כך שבמידה והמדינה תחליט לערער על ההחלטה - הרב לא ישוחרר.

מהתנועה למען איכות השלטון, שעתרה לפני חודש לבג"צ בדרישה שימוצה הליך החקירה כנגד ניצב ארביב נמסר: "מצב עניינים זה בו מצד אחד גוררים אנשי הפרקליטות רגליהם ונמנעים ממיצוי ההליכים ובירור החשדות כלפי ניצב ארביב - אחרי שהדגישו והבהירו בכל מקום את החשיבות שבמיצוי חקירה זו, גם במחיר עסקת הטיעון המקוממת שנעשתה עם פינטו, ומן הצד השני משוחרר מכלאו עד המדינה אשר "אחז בגרונם" (כדברי הנשיאה נאור) של גורמי אכיפת החוק וככל הנראה בדרכו הוודאית להעלם מהארץ לבלי שוב, משמעותו אחת היא – פגיעה אנושה בהבאתו של ניצב ארביב לדין, וביכולתם של גורמי אכיפת החוק לטהר את המערכת, ומתוך כך פגיעה אנושה באותו אינטרס ציבורי רחב אשר בשמו ניתנה לרב פינטו מלכתחילה עסקת טיעון מרחיקת לכת זו."

כזכור, במהלך חודש אפריל האחרון הוגשה בקשה למחלקת החנינות במשרד המשפטים מטעמו של הרב יאשיהו פינטו מנהיג 'שובה ישראל' שהורשע במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה ובשיבוש הליכי משפט בפרשת עמותת 'חזון ישעיה' ונדון לשנת מאסר, כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים'.

בבקשה שנחשפה על יד אביעד גליקמן החדשות 10, כתבו פרקליטיו של הרב פינטו בין השאר "למעלה מלמעלה משני עשורים הוא מבצע מעשי חסד רבים". כמו כן הציגו את ההסבר הזה וטענו כי הרב עסק בעזרה לזולת ובתרומות רבות לאורך שנים.

בנוסף, נימקו בנוגע למצבו הרפואי של הרב, כאשר לטענתו מאז נכנס לכלא הוא לא יכול לקיים את הטיפולים להם הוא נדרש ולכן מצבו הידרדר. טיעון שלישי נוגע למצבם הנפשי של בנו ושל אשתו. רעייתו של פינטו, שניסתה בעבר להתאבד, ניסתה לשים קץ לחייה פעם נוספת מאז שהוא החל לרצות את מאסרו.

על פי הפרסום של גליקמן, מחלקת החנינות במשרד המשפטים והגורמים המקצועיים מתנגדים לבקשת החנינה. עמדת מחלקת החנינות היא כי אין סיבה לחון את הרב, ושהוא צריך להמשיך ולרצות את עונשו.


הרב פינטו בבית המשפט. צילום: וואלה חדשות
הרב פינטו כלא שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד