י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"אנשים ירדו מהדת בגללי, אני לא רב יותר"

ציטוטים חריפים במיוחד של הרב יאשיהו פינטו בפני ועדת השחרורים: "אשלם על הטעות שלי. אני פרשתי מהחיים הציבוריים ואני לא רב ולא כלום"

הרב פינטו. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
הרב פינטו. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בעקבות החלטת ועדת השחרורים היום (ב') על קיצור עונשו של הרב יאשיהו פינטו לאחר שיסיים לרצות שני שליש ממאסרו, מתפרסם היום נוסח הבקשה שהגיש לשחרור מוקדם.

מהמסמכים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', עולה כי השופט בדימוס יצחק שנהב יו"ר ועדת השחרורים כתב על הרב פינטו; "האסיר דיבר בהתרגשות רבה וניכר היה שהדברים יצאו מהלב, הוא הביע צער עמוק וחרטה מלאה על הצעת השוחד ועל התאבדותו של ניצב ברכה".

בין הציטוטים שמובאים בשם הרב "אני מרגיש את עצמי פושע וכמה אנשים ירדו מהדת כי ראו רב נותן שוחד. אני לא רב יותר ואני אשלם על הטעות שלי. אני פרשתי מהחיים הציבוריים ואני לא רב ולא כלום עד שרגיש את עצמי ראוי וזה בטח לא יקרה בשנה – שנתיים הקרובות".

בדבריו בפני ועדת השחרורים בבית הסוהר איילון אמר הרב גם: "עשיתי את התורה קרדום לחפור בה שזה יותר גרוע משוחד. השתמשתי במעמד שלי כרב בקשר לכל הדברים. אני מתחרט אני מצטער ואני מרגיש שאני מאבד את הבריאות שלי. אני מתבייש מעצמי ובכל מה שעשיתי. לא דיברתי עם אף אחד בבית הסוהר".

"אני פרשתי, אני לא בכלום, לא תשמעו ממני ולא תראו אותי", הצהיר הרב בפני ועדת השחרורים. "את הבושה והחרפה שלי שהם לא סתם אני לקחתי וריסקתי את כל חיי, פגמתי בכל דבר שהיה חשוב לי. אני אומר לועדה כמו שאמרתי לשופטת בראון, אני עומד בכל מילה שאני אומר ואני מתבייש במעשים שלי. התחרטתי מעומק הלב וישבתי עם העו"ס 50 פגישות. עברתי דבר דבר על הרמב"ם מה זה תשובה ואני עובד על עצמי. אין הרב פינטו אני יותר לא נמצא בעולם. אני עשיתי חרטה מעומק הלב והחרטה שלי יותר עמוקה והחרטה שלי עמוקה אני רוצה לחזור בתשובה".

בעקבות ההחלטה לקצר את עונשו, הרב יאשיהו פינטו צפוי להשתחרר לביתו ביום ראשון הבא, א' דסליחות של האשכנזים.


הרב פינטו בבית המשפט. צילום: וואלה חדשות
הרב פינטו ועדת השחרורים חזרו בשאלה כלא שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד