י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

השופט על פלאפון: "התנהגו כמו בימים אפלים"

חברת פלאפון חויבה לפצות לקוח בסכום של 10,000 ש"ח בעקבות הטעייה מכוונת • השופט: "גלולות רעל" של חיוב משמעותי בגין מכשירי ה"מתנה"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

בית המשפט חייב את חברת התקשורת 'פלאפון' לשלם 10 אלף ש"ח בעקבות הטעייה של קבלת מכשיר טלפון חינם וללא עלות.

משפחת בן חיים ביצעו רכישה של טלפון מסוג סמסונג גלקסי בחברת פלאפון. לטענתם, לפי ההצעה שקיבלו, פלאפון תספק להם מכשיר סלולרי ורמקול, בתמורה לתוספת של 3 ש"ח לחבילת השירות. בני המשפחה הדגישו כי כי בהצעה שניתנה להם נאמר ברורות שהמכשירים ניתנים במתנה.

אולם משהחלו להגיע החשבוניות, התברר למשפחת בן חיים כי פלאפון מחייבת אותם בכל חודש ב-46 ₪ עבור הטלפון ו-10 שקלים נוספים עבור הרמקול, כאשר חיובים אלו הינם אחד מתוך 36 תשלומים.

בני המשפחה פנו למוקד השירות הטלפוני של חברת פלאפון וביקשו לבטל את העסקה אך לא נענו, כך גם במרכז השירות. בנוסף, ביקשו מנציגות השירות לבדוק את השיחות המוקלטות הרלוונטיות, על מנת שיווכחו בצדקת טענותיהם, ולא נענו.

בדיון שנערך בבית המשפט לתביעות קטנות בנצרת הבהירה חברת פלאפון כי היא מוכנה לבטל את העסקה, אך הוויכוח בין הצדדים הוא בשאלה, האם מגיע פיצוי לתובעים על ה"טרטורים" שעברו עד לביטול, ועל עוגמת הנפש ממנה סבלו בניסיונותיהם לשכנע את החברה שהיא גורמת להם עוול באופן שבו היא מוציאה אל הפועל את העסקה.

השופט יובל שדמי קבע על פי עדויות התובעים, שפלאפון ניסתה לרקום לרוכשים עסקה שתכליתה "שימור לקוחות", תוך הסתרת פרטי העסקה ומשמעותם ותוך הטעייתם, כשהיא נוקטת בשיטת "מצליח". עוד הוסיף "שיטת הנתבעת הינה, מתן מכשירים ללקוח כביכול ללא עלות, כך שעלות חבילת השרות כמעט ולא משתנה ביחס למה שהיה נהוג לפני אספקת המכשירים (שתועלתם מפוקפקת)".

לדבריו ללקוח מוצג מצג לפיו המכשירים ניתנים לו כמתנה, אך מוסתר ממנו שחבילת השירות משתנה ברכיביה, ומושתלות בה "גלולות רעל" של חיוב משמעותי בגין מכשירי ה"מתנה", חיוב הנמשך לאורך 36 חודשים וקושר את הלקוח לחברה היות וגם אם יעזוב את החברה התשלומים ימשיכו.

"זהו ניסיון ציני ושיטתי של הנתבעת, להשיב את יחסי הלקוחות והנתבעת לימים האפלים בטרם נפתח שוק הסלולר לתחרות אמיתית" אמר השופט, דבר ש"מצדיק ומחייב, לפסוק לטובת התובעים".

לדעת השופט, מתקיימות במקרה זה נסיבות מחמירות המאפשרות פסיקת פיצויים בסכום של עד 50,000 ש"ח, והביע תקווה שחברת פלאפון "תתעשת עוד קודם שתידרש לשלם פיצוי בסכום שמעל 10,000 ₪".
פלאפון פיצוי הטעייה מכוונת ניוד מספרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד