י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תושב בי"ש נעצר בחשד שאיים על הרב הבלין

מעט לאחר השעה 3:00 הגיעו כוחות משטרה לביתו של תושב רמת בית שמש ועצרו אותו לחקירה בחשד שממכשיר הטלפון שלו בוצעו שיחות איומים לרבה של קריית גת, הרב משה הבלין • כל הפרטים

ההפגנה בתחילת השבוע בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן
ההפגנה בתחילת השבוע בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן

מעט לאחר השעה 3:00 (חמישי) הגיעו כוחות משטרה לביתו של תושב רמת בית שמש ועצרו אותו לחקירה, בחשד שממכשיר הטלפון שלו בוצעו שיחות לרבה של קריית גת, הרב משה הבלין, הטרידו ואיימו עליו - זאת על רקע תמיכתו בהסכם חב"ד-צה"ל.

מדובר במעצר של משטרת מרחב לכיש בסיוע משטרת ירושלים. החשוד שוהה מאז הלילה בתחנת משטרת לכיש, שם הוא נחקר על החשדות. החשוד מנהל קופת צדקה בעיר ומוערך על ידי התושבים.

יצוין, כי הוא אינו משתייך לקיצונים בעיר. "הוא מסתדר עם כולם" אומר ל'בחדרי' אחד ממכריו, "במסגרת עבודתו הוא נמצא בקשר הדוק עם כלל הקהילות בעיר". מה לגבי החשדות נגדו? "אני משוכנע שמישהו הפיל אותו כשביקש ממנו את מכשיר הטלפון וביצע את השיחה".

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי' עולה כי הסיקריקים נאבקו נגדו בעבר, בטענה שהוא אינו דואג מספיק למשפחותיהם במסגרת תפקידו בקופת הצדקה, אולם לא ברור האם יש קשר בין הדברים.

כזכור, בתחילת השבוע הפגינו כ-350 קיצונים בקרית גת, בעקבות המשך מעצרו של שלמה זלמן ויספיש - נגדו הוגש כתב אישום על תקיפה מילולית והתפרצות לבית הרב הבלין. ביום חמישי בשבוע שעבר נערכה הפגנה בכיכר השבת בירושלים, שם בין היתר חסמו ילדים את הצומת.


ההפגנה בקרית גת השבוע. צילום: יעקב לדרמן

לפני שבועיים, קבוצה של כעשרים קיצונים התפרצו לביתו של רבה של קרית גת ושדרות - הרה"ג רבי משה הבלין. לטענתם, הרב עומד מאחורי ההסכם שנערך בין צה"ל לחב"ד אודות דיחוי גיוס בני ישיבות חב"ד לצבא.

המשטרה עצרה שלושה קיצונים, שלמה זלמן ויספיש (30), יהודה לייב זילברברג (29) ומנחם מנדל ראובן טעפ (27) תושבי בית שמש, אשר הובאו לבית המשפט שם הפנו את גבם לשופט וסירבו להתייחס אליו. בשבוע שעבר הוגש נגדם כתב אישום על כך תקיפת הרב ואשתו, מעצרו של ויספיש הוארך עד תום ההליכים בעקבות שורה של הפרות תנאי מעצר קודמים שלו.

בעקבות מעצרו עד תום ההליכים, נערכו הפגנות בירושלים ובקרית גת. כאמור, הלילה נעצר חשוד בהטרדת הרב הבלין טלפונית שאף כללו איומים.
קרית גת בית שמש הרב הבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד