י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צוחק? נתניהו: אני בניגוד עניינים על המס של כחלון

המס על דירה שלישית ומעלה שמציע שר האוצר כחלון זכה להתייחסות מפתיעה מצד ראש הממשלה, שקומם באחת שרים וחברי כנסת על דבריו

דואג? לא נראה ככה, שר האוצר כחלון. צילום: פלאש90
דואג? לא נראה ככה, שר האוצר כחלון. צילום: פלאש90



ספק בהומור ספק ברצינות הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לערוץ 2 על הרפורמה של שר האוצר משה כחלון – מס על דירה שלישית ומעלה, "אני בניגוד עניינים, כמו שאומרים", אמר נתניהו בחצי חיוך, "יש לי שלוש דירות, אבל אני אבדוק את זה עם הגורמים המוסמכים", הוסיף ראש הממשלה.

כלל לא ברור אם נתניהו אמר בהומור כי הוא "בניגוד עניינים", אבל מה שבטוח הוא שכחלון לא אהב לשמוע את הדברים, בפרט שלדברי מקורביו, עוד קודם נסיעת נתניהו לארה"ב, הבהיר האחרון לשר האוצר כי הרפורמה תעבור במלואה.

גם שרת המשפטים איילת שקד לקחה ברצינות את דבריו של נתניהו, אמש היא צייצה בטוויטר והגיבה על דבריו של ראש הממשלה: "שרים וחברי כנסת בעניין רוחבי וכללי כמו מיסוי לא נמצאים בניגוד עניינים. אפנה ליועמ"ש שיבהיר זאת. אסור לנטרל נבחרי ציבור".

ח"כ יואל חסון מ'המחנה הציוני' כתב לאחר סדרת הראיונות של נתניהו בסוף השבוע: "צפיתי בראיונות עם ראש הממשלה. הוא היה רהוט כהרגלו אבל תשובות הוא לא סיפק. אמרת שיש לך ניגוד עניינים לגבי החלטה על דירה שלישית. איך זה שהשתתפת בצורה ערה בדיון על חוק ישראל היום?"

בהמשך הריאיון לערוץ 2 התייחס נתניהו למחירי הדירות בישראל ואמר כי "יש לפחות שני גורמים מרכזיים שמשפיעים על מחירי הדיור -כמה דירות מתוכננות וכמה דירות נבנות, ב-2008 היו 25 אלף דירות מתכוננות והיום נסיים את השנה עם 100 אלף דירות מתוכננות שזה פי 4. היו 24 אלף יחידות דיור בבניה ואנחנו כנראה נכפיל את זה עד סוף השנה", אמר נתניהו והוסיף כי "בסוף הגדלת ההיצע זו הדרך היחידה שאני מכיר כדי להוריד את המחיר, זה לוקח זמן אבל אני מקווה שהמאמצים בסוף יתגברו על המגמה".

בסוף השבוע, תקף יושב ראש הקואליציה, ח"כ דוד ביטן את כחלון ואמר כי חוק מס על דירה שלישית לא יעבור במתכונתו הנוכחית, "לא כל החוכמה נמצאת במשרד האוצר ובחברי הכנסת של 'כולנו'", אמר ביטן בגל"צ, לדבריו, "יש אנשים עם ניסיון בכנסת שיכולים לטפל ולייעץ. הנושא של דירה שלישית זה לא ספינת הדגל של כחלון, עם כל הכבוד יש בחוק ההסדרים 81 חוקים. יש דברים שלא צריך לבוא ולחוקק אותם תוך חודש ימים", הוסיף.

ההערכות הן כי בסופו של דבר, רפורמת כחלון תעבור, אולם היא תזכה למתיחת פנים שתאזן אותה ותרגיע את המתנגדים הרבים, ובראשם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.
משה כחלון נתניהו מס על דירה שלישית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד