י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'מס דירה 3'; כחלון מסמן את האויב - לפיד

לאחר שרפורמת המס על דירה שלישית ספגה ביקורות רבות, שר האוצר משה כחלון שעומד מאחוריה בנחישות, מסמן היום את אויב התכנית - יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד: "חברי הקואליציה יצטרכו לבחור אם הם תומכים בהחלטה שמסייעת לזוגות הצעירים ולמעמד הביניים או מצטרפים ליאיר לפיד שמגן על האלפיון העליון"

יאיר לפיד (הדס פרוש, פלאש 90)
יאיר לפיד (הדס פרוש, פלאש 90)

לאחר שרפורמת המס על דירה שלישית ומעלה ספגה ביקורות רבות, שר האוצר משה כחלון שעומד מאחוריה בנחישות, תוקף היום (ראשון) את יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ומגדיר אותו כ'מתנגד' המרכזי של הרפורמה.

כחלון מבהיר כי 'כולנו' ממשיכה לעמוד מאחורי הרפורמה, הוא פנה לחבריו בקואליציה והניח לפניהם שתי האופציות: סיוע לזוגות צעירים ולמעמד הביניים או הגנה על האלפיון העליון.

"חברי הקואליציה יצטרכו לבחור אם הם תומכים בהחלטה שמסייעת לזוגות הצעירים ולמעמד הביניים או מצטרפים ליאיר לפיד שמגן על האלפיון העליון", כתב כחלון.

"המטרה בתוכנית הדירה השלישית היא לפנות דירות ולהגדיל את ההיצע. אנחנו כבר בחרנו, אנחנו בעד זוגות הצעירים", הוסיף.

כחלון בוחר לתקוף דווקא את לפיד ולא גורמים מהקואליציה שהתבטאו בגלוי נגד הרפורמה, בגלל שלפיד הוא זה שמשמש כיום כאיום המרכזי עליו, וכפי תוצאות הסקרים האחרונים, לפיד מזנק וכחלון מתרסק.

בנוסף, לפיד הוא סדין אדום מעולה בעיניהם של הליכודניקים, שגם בעבורם יו"ר 'יש עתיד' משמש כאיום, ודרכו מקווה כחלון לשכנע את הקואליציה לתמוך ברפורמה השנויה במחלוקת.

לפיד עצמו התבטא נגד המיסוי לדירה שלישית ומעלה, "אני נגד המס על דירה שלישית כי זה לא הגיוני. אם למישהו יש שלוש דירות קטנות בבאר שבע או בדימונה וכל חייו הוא עבד בשביל הילדים, אז הוא ישלם מס, ואם למישהו יש פנטהאוז ב-30 מיליון שקל הוא לא ישלם מס?", אמר לפיד בחודש האחרון בגל"צ, "זה חוק משונה בעיניי. האוצר נוהג למכור לשר שלו כל מיני רעיונות כשבסוף מטרתם לגבות עוד כספי מסים".

בתוך כך, ח"כ רועי פולקמן מ"כולנו" אמר בראיון ל"ערוץ הכנסת" כי "ברור שרה"מ התבטא בהומור בנוגע לניגוד העניינים - אין כאן כוונה נגד יוזמת המס על דירה שלישית". לדבריו, "יוזמת מס על דירה שלישית תעבור בתוך חוק ההסדרים. יש הרבה רפורמות בחוק, ומי שמתנגד נובע מצרות עין ש"כולנו" מנסה להוריד את יוקר הדיור.

פולקמן הוסיף, "לפיד באופן עקבי מתבטא באופן ציני בנוגע לרפורמות של כחלון, וזה לא מצופה משר אוצר לשעבר. מילא לא להודות שהוא נכשל כשר אוצר - והוא נכשל, הוא מעביר ביקורת על צעדים נכונים שאנחנו מנסים להעביר".

כזכור, בראיון שהעניק ראש הממשלה בנימין נתניהו לערוץ 2 – הוא נשאל הרפורמה והשיב ספק בהומור, ספק ברצינות, "אני בניגוד עניינים, כמו שאומרים", אמר נתניהו בחצי חיוך, "יש לי שלוש דירות, אבל אני אבדוק את זה עם הגורמים המוסמכים", הוסיף ראש הממשלה.

שרת המשפטים איילת שקד לקחה ברצינות את דבריו של נתניהו, ואמש היא צייצה בטוויטר והגיבה על דבריו של ראש הממשלה: "שרים וחברי כנסת בעניין רוחבי וכללי כמו מיסוי לא נמצאים בניגוד עניינים. אפנה ליועמ"ש שיבהיר זאת. אסור לנטרל נבחרי ציבור".

ח"כ יואל חסון מ'המחנה הציוני' כתב לאחר סדרת הראיונות של נתניהו בסוף השבוע: "צפיתי בראיונות עם ראש הממשלה. הוא היה רהוט כהרגלו אבל תשובות הוא לא סיפק. אמרת שיש לך ניגוד עניינים לגבי החלטה על דירה שלישית. איך זה שהשתתפת בצורה ערה בדיון על חוק ישראל היום?".
יאיר לפיד מס על דירה שלישית משה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד