י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אנשי כת 'לב טהור' עזבו את העיר גואטמלה

אנשי כת 'לב טהור' עזבו את העיר גואטמלה

ראש הקהילה שלמה הלברנץ
ראש הקהילה שלמה הלברנץ

לאנשי כת לב טהור בראשות שלמה הלבארנץ נמאס כבר לנדוד ממקום למקום, מאז שנת 2014 מתגוררים 200 חברי לב טהור בעיר הבירה בגואטמלה. ראשי הכת ידעו היטב כי אין מדובר בישוב קבע וכי מדובר בזמן שאול, עד שהרשויות שוב יתנכלו להם, ושוב יאלצו לעזוב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי משום כך רכשו אנשי 'לב טהור', בחשאי, שטח אדמה בכפר אורטריו המרוחק 50 קילומטר מזרחית לגואטמלה סיטי, כשהמטרה הייתה להכין תרופה למכה, כשזו תגיע ולהגיע למנוחה ולנחלה. ואכן לפני כעשרה ימים פשטה המשטרה על קהילת 'לב טהור', אתי הלברנס - אחת מנשות הכת שהתראיינה לכלי התקשורת המקומיים, אמרה "המשטרה כאן בגואטמלה היא מאוד רעה ואכזרית, הגיעו בבקר פרצו לבתים שלנו הפחידו את הילדים, לא נתנו לנו להוציא מילה, הילדים שלי בטראומה".

מסתבר שמשטרת גואטמלה פעלה בשיתוף פעולה עם מדינת ישראל. הפשיטה לפני עשרה ימים נערכה לאור החשד שבני הכת מתעללים בקטינים, מענישים אותם בעונשים אכזריים ומשתמשים בתרופות פסיכיאטריות ללא מרשם.

לפי עדויות של אנשי לב טהור, השוטרים מגואטמלה הגיעו כשהם מלווים בנציג ממשלת ישראל, ושהו במתחם של לב טהור במשך כחמש שעות, תוך שהם עוברים מבית לבית חוקרים ובודקים, ומזמנים אנשים לחקירה. חברי הכת אף טענו כי היה ניסיון להוציא קטינים מחזקת הוריהם.

פשיטת המשטרה על הכת הביאה את ראשי הכת להחלטה שעליהם לעזוב את גואטמלה סיטי ולעבור לכפר הרחק מזרקורי התקשורת, ואכן אתמול ארזו חברי הכת את מטלטליהם עלו על אוטובוסים ועזבו את העיר, לכיוון הכפר שם כאמור רכשו אנשי לב טהור אדמות, כדי שלא יוכלו לגרשם.

לפני שבוע מיד לאחר פשיטת המשטרה, החליטו ראשי הכת לצאת במסע יחצנ"י ואפשרו לכתבת כלי תקשורת מקומי להגיע למתחם של לב טהור עם צלמים, לא לפני שהכתבת הבטיחה לאפשר לחברי הכת להביע את דעותיהם על ממשלת ישראל ש"הוציאה חוזה" עליהם, בגלל שאנשי לב טהור הם אנטי ציוניים.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', עד שנת 2013 התגוררו חברי הכת בעיירה בקוויבק שבקנדה, אך כאשר הרשויות המקומיות פתחו בחקירה נגדם בחשד להתעללות בילדים, נמלטו לעיירה באונטריו. לאחר ששלטונות קנדה פשטו הוציאו חלק מהקטינים בקהילה ממשמורת הוריהם נמלטו אנשי הכת לפני שנתיים לגואטמלה.

אוריאל גולדמן, אחד מעסקני הקהילה, סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי הקהילה היגרה לכפר בשל התנכלויות והטרדות של הרשויות, וכל זאת, בשל אמונתם היהודית. "אנחנו לא יכולים לסבול יותר. כל הטענות כלפינו הן שקריות" הוסיף.
לב טהור הלברנץ גואטמלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד