י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בחמישי יוחלט: האם הרב פינטו יסיים את עונשו או יישאר בכלא

סאגת הרב והניצב: היום נערך דיון בערעור הפרקליטות על ההחלטה לשחרר את הרב יאשיהו פינטו בתום ריצוי שני שליש ממאסרו • הדיון נערך בדלתיים סגורות וללא נוכחות הרב פינטו עצמו • ההחלטה הסופית - ביום חמישי

הרב פינטו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב פינטו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית המשפט המחוזי בלוד נערך היום (ב) דיון בעניינו של הרב יאשיהו פינטו, בו ביקשה הפרקליטות לערער על החלטת ועדת השיחרורים. הדיון התקיים בדלתיים סגורות וללא נוכחות הרב שנותר בכלא. ההחלטה תימסר ביום חמישי בשעה 13:00, ללא חובת נוכחות מצד הרב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במידה ובית המשפט יחליט שלא לקבל את ערעור פרקליטות מחוז מרכז, הרב יאשיהו פינטו ישוחרר בסוף השבוע מבית הכלא לאחר ריצוי שני שליש ממאסרו.

כזכור, ביום שני שעבר, ועדת השחרורים קיבלה את בקשתו של הרב לקיצור שליש ממאסרו, בעקבות מצבו הבריאותי הגרוע ודברי החרטה שהשמיע. ההחלטה התקבלה בתנאי שישתלב בטיפול קבוצתי ייעודי לעברייני מרמה המתקיים ברשות לשיקום האסיר. בנוסף, ישהה במעצר בית החל מהשעה 22:00 ועד השעה 6:00 בבוקר - עד לסיום תום תקופת השחרור המקורית - 12 חודשים.

כזכור, במהלך חודש אפריל האחרון הוגשה בקשה למחלקת החנינות במשרד המשפטים מטעמו של הרב יאשיהו פינטו מנהיג 'שובה ישראל' שהורשע במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה ובשיבוש הליכי משפט בפרשת עמותת 'חזון ישעיה' ונדון לשנת מאסר, כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים'.

בבקשה שנחשפה על יד אביעד גליקמן החדשות 10, כתבו פרקליטיו של הרב פינטו בין השאר "למעלה מלמעלה משני עשורים הוא מבצע מעשי חסד רבים". כמו כן הציגו את ההסבר הזה וטענו כי הרב עסק בעזרה לזולת ובתרומות רבות לאורך שנים.

בנוסף, נימקו בנוגע למצבו הרפואי של הרב, כאשר לטענתו מאז נכנס לכלא הוא לא יכול לקיים את הטיפולים להם הוא נדרש ולכן מצבו הידרדר. טיעון שלישי נוגע למצבם הנפשי של בנו ושל אשתו. רעייתו של פינטו, שניסתה בעבר להתאבד, ניסתה לשים קץ לחייה פעם נוספת מאז שהוא החל לרצות את מאסרו.

ועדת השיחרורים בראשות השופט בדימוס יצחק שנהב קיבלה את הבקשה. בהחלטה צוטט בשם הרב "אני מרגיש את עצמי פושע וכמה אנשים ירדו מהדת כי ראו רב נותן שוחד. אני לא רב יותר ואני אשלם על הטעות שלי. אני פרשתי מהחיים הציבוריים ואני לא רב ולא כלום עד שרגיש את עצמי ראוי וזה בטח לא יקרה בשנה – שנתיים הקרובות".

בדבריו בפני ועדת השחרורים בבית הסוהר איילון אמר הרב גם: "עשיתי את התורה קרדום לחפור בה שזה יותר גרוע משוחד. השתמשתי במעמד שלי כרב בקשר לכל הדברים. אני מתחרט אני מצטער ואני מרגיש שאני מאבד את הבריאות שלי. אני מתבייש מעצמי ובכל מה שעשיתי. לא דיברתי עם אף אחד בבית הסוהר".

"אני פרשתי, אני לא בכלום, לא תשמעו ממני ולא תראו אותי", הצהיר הרב בפני ועדת השחרורים. "את הבושה והחרפה שלי שהם לא סתם אני לקחתי וריסקתי את כל חיי, פגמתי בכל דבר שהיה חשוב לי. אני אומר לוועדה כמו שאמרתי לשופטת בראון, אני עומד בכל מילה שאני אומר ואני מתבייש במעשים שלי. התחרטתי מעומק הלב וישבתי עם העו"ס 50 פגישות. עברתי דבר דבר על הרמב"ם מה זה תשובה ואני עובד על עצמי. אין הרב פינטו אני יותר לא נמצא בעולם. אני עשיתי חרטה מעומק הלב והחרטה שלי יותר עמוקה והחרטה שלי עמוקה אני רוצה לחזור בתשובה".

בתמצית הערעור המדינה טענה כי ועדת השחרורים שגתה משקבעה שהאסיר עמד בנטל ההוכחה הנדרש לשחרור מוקדם, חרף נסיבותיה החמורות של העבירה, יחסו של האסיר לעבירות והמידע החסוי שהונח בפניה לצד הערכת משטרת ישראל ביחס למשמעותו של המידע והשלכתו על מסוכנותו העתידית. גם המשטרה מתנגדת לשחרורו והפנתה למידע מודיעיני שמעיד על קשריו הענפים של הרב בעולם העברייני, על מעמדו הבכיר בקרב עבריינים בכירים, וכפועל יוצא מכך – על יכולותיו הפליליות.
הרב פינטו מאסר שחרור ערעור משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד