י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המטפלת קשרה קשישה לגדר - ותסתפק בגינוי

נסגר תיק החקירה נגד המטפלת הזרה שקשרה קשישה לגדר בבני ברק, מחוסר ראיות מספיקות לפרטי המעשה

המטפלת קשרה קשישה לגדר - ותסתפק בגינוי

נסגר התיק נגד המטפלת הסיעודית שקשרה קשישה עם כיסא גלגלים לגדר בבני ברק. "מעשי המטפלת ראויים לגינוי, אך אינם עולים לכדי עבירה פלילית".

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הודיעה היום (ב) לבא כוחה של המטפלת הזרה, אשר שימשה כמטפלת של קשישה שצולמה קשורה עם כיסא הגלגלים שלה לגדר בבני ברק, מול קניון איילון ברמת גן, כי התיק נגדה נסגר מחוסר ראיות מספיקות.

תיק זה נפתח בעקבות פוסט שהועלה לפייסבוק בו נראית תמונת הקשישה הקשורה לגדר. בפוסט נטען כי הקשישה הושארה לבד בחום כבד למשך 40 דקות.

על פי חומר הראיות בתיק, שנבדק באופן יסודי בפרקליטות, נמצא כי לא ניתן להפריך את גרסת החשודה, ברמה הנדרשת במשפט הפלילי, לפיה היה עליה להגיע למקום שאינו נגיש לכיסא גלגלים ולכן היא השאירה את הקשישה לבד למשך 10 דקות לכל היותר והייתה עימה בקשר עין רציף. בתיק לא נמצאו עדויות אחרות הסותרות גרסה זו, בין היתר לאור העובדה שכותבת הפוסט סירבה למסור עדות במשטרה, ואף חזרה בה ממשך הזמן שציינה בפוסט כזמן בו הושארה הקשישה ללא השגחה.

נוכח האמור, לא מדובר בנסיבות שיש בהן סיכון חייה של הקשישה או פגיעה שהייתה עלולה לפגוע בבריאותה פגיעת קבע ברמת ההוכחה הנדרשת בפלילים על פי החוק.

אכן, בראות התמונה שפורסמה בפוסט, ניתן לומר כי מעשי המטפלת ראויים לגינוי, אך אינם עולים כדי ביצוע עבירה פלילית על פי החוק והפסיקה.

הודעה על החלטה זו נמסרה גם למשפחתה של הקשישה.
מטפלת סיעודי קשישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד