י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הישג ל'לב טהור': "אין ראיות לחשדות"

האם סופה של רדיפת כת 'לב טהור' מסתמן באופק? על פי הודעה רשמית של גורמי האכיפה בישראל - לא נמצאו הוכחות לחשדות החמורים נגד חברי הכת

הישג ל'לב טהור': "אין ראיות לחשדות"

לב טהור, הסוף? גורמי האכיפה בישראל הוציאו הודעה רשמית לפיה בשלב זה של החקירה לא נמצאו ראיות המבססות את החשדות החמורים שהועלו נגד ראשי הקהילה בגואטמלה.

כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', בשנים האחרונות הועלו בפני הרשויות בישראל חשדות חמורים בכל הקשור למתרחש בקרב קהילת "לב טהור" בגואטמלה. חשדות אלה כללו בין היתר, חשש לנישואי קטינים ואלימות פיזית ונפשית כנגד חברי הקהילה. משרד החוץ, פרקליטות המדינה, משרד הרווחה ומשטרת ישראל עוקבים מזה מספר שנים אחר ההתפתחויות בקהילה ועומדים בקשר עם הרשויות הרלוונטיות במדינות בהן הם מתגוררים, ראשית בקנדה וכיום בגואטמלה.

בעקבות חשדות שעלו גם בקרב רשויות החוק של גואטמלה, החליטו לאחרונה רשויות גואטמלה לקדם מספר פעולות חקירה כנגד חברי הקהילה, ובכלל זה כניסה למספר מבנים בהם שוהים חברי הקהילה. כניסת רשויות גואטמלה למתחם הקהילה כללה גורמי רפואה, עובדים סוציאליים, מתורגמנים ועוד. מדינת ישראל עמדה בקשר רציף עם רשויות גואטמלה סביב פעולות החקירה שהן ביצעו, באמצעות משלחת אנשי מקצוע ממשרדי הממשלה הרלוונטיים שיצאה למקום, ואשר קיבלה עדכון מהרשויות על המתרחש.

המשלחת הישראלית עקבה מקרוב אחר פעילות רשויות האכיפה המקומיות ואף נזדמן לנציגים מטעם המדינה להתרשם באורח בלתי אמצעי אחר מצבם של דיירי הקהילה והילדים. התרשמותם של כלל הגורמים הינה כי בשלב זה של החקירה לא נמצאו ראיות המבססות את החשדות החמורים שהועלו. עם זאת החקירה בגואטמלה עדיין נמשכת. יובהר כי ככל הידוע לרשויות מדינת ישראל, לא נעצרו חשודים ולא הוצאו קטינים מחזקת הוריהם.

רשויות מדינת ישראל תמשכנה לעמוד בקשר עם רשויות גואטמלה ולעקוב אחר ההתפתחויות, הכל בכפוף לחוק המקומי ובמטרה להבטיח את שלומם של אזרחים ישראליים, רבים מהם קטינים, המצויים במתחם קהילת לב טהור בגואטמלה.
לב טהור כת חשדות חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד