י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

קרבות 'העדה החרדית': הוקם עיתון מתחרה ל'העדה' - "קהלא קדישא"

לאחר 70 שנה של בלעדיות כמעט מוחלטת של עיתון "העדה", בחג הסוכות הקרוב יתפרסם גיליון ראשון של עיתון מתחרה - "קהלא קדישא", שינסה להתחרות ראש בראש מול העיתון הוותיק • כל הפרטים על הסיבות להקמת העיתון בפרסום ראשון

הגאב"ד הרב וייס והרבי מתולדות אהרן. צילום: שוקי לרר
הגאב"ד הרב וייס והרבי מתולדות אהרן. צילום: שוקי לרר

על רקע המאבקים המרים ב"עדה החרדית", ולאחר 70 שנה של בלעדיות כמעט מוחלטת של עיתון "העדה", בחג הסוכות הקרוב יתפרסם גיליון ראשון של עיתון מתחרה - "קהלא קדישא", שינסה להתחרות ראש בראש מול העיתון הוותיק. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

מדובר בגליון חדש שיוצא לאור לראשונה לקראת חג הסוכות וזאת לאחר שבעבר ניסו אנשי הראב"ד, הגאון רבי משה שטרנבוך, להוציא עיתון מתחרה בשם 'עדתנו', שנסגר כעבור תקופה, לאחר שהגאב"ד הביע תמיכה מלאה בעיתון 'העדה'.

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים" לפני חודש וחצי בתקופה האחרונה התרבו הטענות מצד חסידות תולדות אהרן כנגד עורך 'העדה', על כך שסילף לכאורה את דבריו של האדמו"ר, כאשר גם מצד אנשי הרב שטרנבוך התרבו התלונות בנוגע לאי-סיקור שווה בעיתון.

אנשי העיתון החדש טוענים כי כבר תקופה ארוכה שניכר הצורך בעיתון שיתן ביטוי מכובד לכל קהילות הקודש החוסות תחת דגלה של העדה החרדית - תולדות אהרן, תולדות אברהם יצחק, דושינסקיא, סאטמר מהר"א ועוד.

"כעת, עם הופעת הגליון החדש", הם אומרים, "נשמיע ברמה את דבר רבותינו ובראשם הגאב"ד והראב"ד שליט"א".

הגיליון הראשון לקראת החג מכיל 168 עמודים, עם מאמרי הלכה השקפה והגות, יחד עם מאמרי חינוך בדרך ישראל סבא, ומוספים לנשים וילדים.

השאלה שעומדת כעת על הפרק היא האם העיתון החדש, שעליו עובדים כבר מספר חודשים, יחזיק מעמד, או שיפול וייסגר תוך תקופה קצרה.



עיתון חדש העדה החרדית עדתנו קהלא קדישא קרע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד