י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ניו יורק: אלפי בחורים בחצר הרבי מליובאוויטש

תיעוד: אלפי צעירי חב"ד נסעו גם השנה לעשות 'תשרי' בסמוך לציונו של הרבי בניו יורק

ניו יורק: אלפי בחורים בחצר הרבי מליובאוויטש
שימי קוטנר

קרוב לשלושת אלפים מתלמידי ישיבות חב"ד ליובאוויטש ברחבי העולם, שוהים בימי חודש תשרי, בחצרות הקודש של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל. בבית מדרשו המפורסם בברוקלין, סווען סווענטי על שדרות איסטרען פארקוויי בשכונת קראון הייטס, וכן בהיכל הישיבה, הממוקמת בסמיכות לציון בקווינס, על שדרת פרנסיס לואיס בולוורד בשכונת קיימבריה הייטס.

גם כיום, יותר מעשרים ושתים שנה לאחר הסתלקות הרבי, מעודדים ראשי הישיבות והמשפיעים של תלמידי התמימים לנסוע להתעלות בדביקות רוחנית בחודש החגים, לאחר שורה של הכנות רוחניות ונפשיות שעושים בזמן אלול בהיכלי הישיבות בארץ הקודש ובשאר מדינות העולם.

מי שמטפל באירוח הגשמי של אלפי הבחורים, וכן מופקד על קיום סדרי הלימוד, ההתוועדויות, השיעורים העיוניים, הדפסת חוברות הלימוד של סוגיות בתורת הנגלה ובתורת החסידות, ובתורתו של האדמו"ר, הוא המוסד "ועד תלמידי התמימים העולמי" הפעיל בקרב הבחורים במשך כל ימות השנה, בשיתוף פעולה עם ראשי הישיבות והמשפיעים.

בחודש תשרי, בו מתנקזים אלפי הבחורים לחצר הקודש, מארגן ה'ועד' כפי שהוא מכונה בעגה הפנים ישיבתית, את סדרי הלימוד ההמוניים בבית מדרשו המוכר והותיק של האדמו"ר. וכן מערך הסעות יומי, מקראון הייטס לכיוון ציונו הק' של האדמו"ר, שם יכולים הבחורים להשתפך בתפילה או לשבת בהיכל הישיבה במקום, ללימוד אליביה דנפשיה.

במוסדות 'בית אהל חב"ד ליובאוויטש' הסמוכים לציון נערכים מראש לקליטת עשרות האלפים, אנשים נשים וטף, המגיעים להשתטח על ציונו של האדמו"ר, במיוחד בימי ערב ראש השנה וערב יום הכיפורים, בהושענא רבה. ובימי ההילולא ו' תשרי וי"ג תשרי.

בשבתות, ובמועדים עצמם, מגיעים למקום אלפי אברכים, מחוגי ליובאוויטש וגם מחוגים אחרים, בנוסף לבחורים הרבים, ומקיימים סדרי תפילות שיעורים והתוועדויות מתוך רוממות עילאית ודביקות נפלאה, המותירה רושם רב על כל המשתתפים.

עם סיום חודש תשרי, ישובו אלפי הבחורים לשקוד על לימודם בהיכלי הישיבות ברחבי העולם, ובמשך כל זמן ה'חורף' ניכר על פניהם, ההתרוממות וההתעלות שהיתה מנת חלקם בעת שהותם בחצרות הקודש, בתורה ובחסידות וביראת שמים טהורה.

















חב חודש החגים תשרי קווינס ציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד