י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרשת המשגיח: שלושה שופטים יכריעו בשבוע הבא האם ייכנס לכלא

הפסיכיאטרים ייחקרו והשופטים יכריעו - האם החשוד באחת הפרשות המזעזעות ביותר בתולדות הציבור החרדי בישראל, משגיח בעל מעמד מכובד, אשר בנות משפחתו התלוננו על מעשים חמורים ואסורים מצידו, יצליח לחמוק מריצוי עונש בכלא

המשגיח בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
המשגיח בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע הבא יוכרע - האם החשוד באחת הפרשות המזעזעות ביותר בתולדות הציבור החרדי בישראל, משגיח בעל מעמד מכובד, אשר בנות משפחתו התלוננו על סדרה ארוכה ומרובת שנים של תקיפות ומעשים חמורים ואסורים מצידו, יצליח לחמוק מריצוי עונש בכלא. מי שיקבל את ההחלטה, כבר ביום ראשון הקרוב, הם שלושה שופטים מבית המשפט המחוזי בירושלים, שיצטרכו להכריע בין שתי חוות דעות של פסיכיאטרים בכירים - כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

על פי חוות דעת של פרופ' אלי זומר פסיכיאטר פרטי אשר נשכר על ידי צוות ההגנה - פרקליטי המשגיח עו"ד יהודה פריד וטל גבאי, קיימת במוחו של המשגיח "הפרעת זהות דיסוציאטיבית", מעין 'מפלצת' שביצעה את המעשים החמורים. דבר המעיד על כך, שצד מסוים באישיותו ביצע את המעשים מחוץ לשליטה של "האישיות המרכזית" שלו ומבלי שיהיה מודע לכך.

בדיונים הקודמים בבית המשפט, הפסיכיאטר המחוזי אשר בידו הסמכות, לא קיבל את חוות הדעת הפרטית. הוא קבע כי המעשים החמורים נעשו בדעה צלולה. לבקשת פרקליט המשגיח, בית המשפט נענה ויקיים דיון בו ייבחנו חוות הדעת השונות. בית המשפט ידון בעניין בהרכב מורחב, ויצטרך לקבוע איזו חוות דעת מקובלת עליו.

הדיון יתקיים ביום ראשון הקרוב, ואליו יגיעו הפסיכיאטר המחוזי וכן זה של ההגנה. השניים ייחקרו על ידי פרקליטות ירושלים ועורך הדין של המשגיח\ אל מול השופטים. גם החשוד עצמו, יופיע בפני בית המשפט.

במידה ובית המשפט יחליט לקבל את חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי, ההליך הפלילי של המשגיח ימשך להתנהל עד לגזר דין או הסדר טיעון. אולם במידה ובית המשפט יחליט לקבל את חוות הדעת של פרופ' אלי זומר לפיו יש במשגיח 'מפלצת', ייחשב כמי שסובל מהפרעה ובעיה נפשית. הוא לא ירצה עונש בכלא, לא יורשע, ובמקום זאת יישלח לטיפול פסיכיאטרי.

עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאיצילום: עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי
עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני חמישה חודשים הוגש כתב אישום חמור נגד משגיח בישיבה חשובה בירושלים על כך שתקף במשך שנים בשלוש אחיות קרובות משפחתו, תוך שהוא מציג בפניהן היתרים הלכתיים למעשיו. הנאשם הוא רב ומשגיח בישיבה ליטאית חשובה בירושלים, והמעשים החמורים מאד נמשכו במשך שנים, בין השאר במשרדו בישיבה.

עו"ד יהודה פריד פרקליטו של המשגיח, הביא חוות דעת פסיכיאטרית של הפרופ' אלי זומר, כי המשגיח יכול להבחין בין טוב לרע בניגוד למקרים אחרים כמו סכיזופרניה, אולם קבע כי לא ניתן להטיל עליו אחריות פלילית, בשל העובדה כי קיימת במוחו אישיות נוספת, מעין "מפלצת", שהיא זו שביצעה את המעשים. פרופ' זומר התייחס לממצאיו, לפיהם המשגיח כלל אינו זוכר את מעשיו, דבר המעיד על כך שצד מסוים באישיותו ביצע את המעשים מחוץ לשליטה של "האישיות המרכזית" שלו ומבלי שיהיה מודע לכך.

הפסיכיאטר המחוזי סירב לקבל את חוות הדעת וקבע כי המעשים בוצעו בדעה צלולה. היות והצדדים לא הגיעו להסכמה, הפסיכאטרים יופיעו בבית המשפט ויחקרו על ידי הפרקליטות ועורך הדין של המשגיח. כאמור, במידה ובית המשפט יחליט לקבל את חוות הדעת של פרופ' אלי זומר לפיו יש במשגיח 'מפלצת', הוא לא יכנס לכלא.

"אני משוכנע כי חוות הדעת של הפסיכיאטר מטעם ההגנה זו האמת המקצועית - וזו המציאות" אומר ל'בחדרי' עו"ד יהודה פריד פרקליטו של המשגיח. "לכן, אני משוכנע שאוכל לשכנע בכך גם את בית המשפט, למרות שהפסיכיאטר המחוזי לא הסכים לכך עד כה וכנראה גם לא יסכים לכך בדיון ביום ראשון".
המשגיח התוקף המשגיח שהתעלל מפלצת כלא או פסיכיאטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד