י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תם בג"ץ על הכדורגל בשבת; "לא אכפת לחרדים"

הדיון בעתירה שהגישו שחקנים כנגד משחקי הכדורגל במהלך השבת הסתיימה בבית המשפט העליון, ואחד העותרים - מנכ"ל התנועה למדינה יהודית ישראל זעירא, תוקף את חברי הכנסת החרדים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'

בגץ הכדורגל,
בגץ הכדורגל,

עתיד משחקי הכדורגל בשבת עלה הבוקר (ראשון) שוב על שולחן הדיונים בבג"צ, זאת לאחר שלפני כשנה, בג"צ נמנע מלהגיש צו ביניים על המשחקים, ודחה את דרישת התנועה למדינה יהודית, שמייצגת מספר שחקנים שחזרו בתשובה - להפסיק במידי את כלל המשחקים בשבת. השופטים תקפו את הסחבת של המדינה בנושא ואמרו כי ההחלטה תינתן בתוך יומיים.

העתירה עצמה הוגשה ב-2015 נגד היועץ המשפטי לממשלה דאז יהודה וינשטיין ושרת הספורט מירי רגב. הדרישה הייתה: לאכוף את חוק שעות עבודה ומנוחה, האוסר על העסקת עובדים בשבת ללא היתר. כזכור, שר הכלכלה דאז, אריה דרעי סירב להעניק אישורים לשחק בשבת, וזמן קצר לאחר מכן – הוא התפטר ממשרד הכלכלה לטובת הנגב והגליל.

השופטים ניל הנדל, נעם סולברג וענת ברון, דחו את הבקשה לצו ביניים, וחייבו את המדינה להשיב בנושא ולהביא את הצעתה. הבוקר תעלה לדיון – תשובת והצעת המדינה והנושא יפתח שוב לדיון, הן בפן המשפטי והן הערכי.

מנכ"ל התנועה למדינה יהודית ישראל זעירא, תוקף בשיחה עם "בחדרי חרדים" את המפלגות החרדיות והדתיות שלדבריו לא עושות דבר בנושא, "מדובר בחילול שבת המוני, מאות שוטרים, עיתונאים, קהל ושחקנים שמחללים שבת בפרהסיה, והנה המפלגות החרדיות והדתיות לא עושות דבר".

"עם קצת רצון, הדתיים והחרדיים היו יכולים לסיים את הסיפור בלשכת ראש הממשלה, ללא דרמות ולא דיונים בבג"צ", אמר הבוקר זעירא ל"בחדרי חרדים".

בעבר התייחס לנושא סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, והשווה את הדיון למשחקי הכדורסל בישראל, שאינם מחלים שבת, "בעבר משחקי הכדורסל בישראל היו בשישי בלילה, הם הועברו לימי החול והכדורסל פורח עם מאות אלפי אוהדים שמגיעים לצפות במשחקים. אני מקווה שוועדת המנכ"לים שמינתה השרה רגב תשכיל לעשות מהלך דומה גם בכדורגל ותפסיק את הכפייה על שחקני כדורגל שאינם מעוניינים לשחק בשבת".

לדבריו: "חלק גדול משחקני הכדורגל אינם מעוניינים לשחק בשבת, הם רוצים, מגיע להם, כמו לכולנו, יום מנוחה שבועי. אנחנו לא נוותר ונשמור על הצביון היהודי והדמוקרטי של המדינה. אל תטעו, שבת היא ערך דמוקרטי וזכות בסיסית של כל אזרח לא פחות משהיא זכות יהודית. לא נעמוד מן הצד כאשר תנאי סף לשחקן כדורגל הוא עבודה בשבת. כולנו מסכימים על דבר אחד, לכל אדם באשר הוא מגיע יום מנוחה שבועי כפי שנקבע כבר בספר החוקים של מדינת ישראל".
בגץ כדורגל בשבת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד