י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התחייבות: תוך שנתיים קליטה סלולרית ביו"ש

נציג משרד התקשורת התחייב בכנסת לפתרון שיאפשר לתושבי יו"ש כיסוי סלולרי מלא, בנוסף עלו לדיון גם שירותים אחרים שאינם מסופקים כפי הצורך

אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90
אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90

"בתוך שנתיים – כיסוי סלולרי מלא בכל יהודה ושומרון", כך התחייב היום (ג) נציג משרד התקשורת בפני הוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי. הוועדה התכנסה לדון באפלייתם של אזרחי ישראל תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן אל מול שאר אזרחי המדינה החיים בתוך הקו הירוק – בין השאר בתחומי תשתיות המים והקליטה הסלולרית, התחבורה ואיכות הסביבה.

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה חה"כ מיקי זוהר כי "יו"ש ובקעת הירדן הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל וחייבים לתת לאזרחים המתגוררים שם שירותים זהים לאלה שמקבלים שאר האזרחים. כמי שמתנגד להקמת מדינה פלסטינית, אני רואה שההתיישבות צוברת ותק מבלי שמוענק לה טיפול ראוי מצד רשויות המדינה".

במהלך הדיון התחייב רמ"ט שר התקשורת עו"ד רן שטרית כי בתוך שנתיים יכוסה כל שטח יהודה ושומרון מבחינה סלולרית, ובכך יינתן לתושבים מענה ביטחוני בכבישים במקרי חירום.

קובי אלירז, עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות, ציין כי מדובר בסכום של כ-40 מיליון שקלים שמשרדו יקצה לטובת העניין. בעניינו של החייל יהודה הישראלי, שנפצע ב"צוק איתן" ובשל בעיות בירוקרטיות לא התאפשר למשפחתו להתאים את ביתם בעפרה לקליטתו, הודה אלירז כי את המקרה הזה לא הצליח משרד הביטחון לפתור, אולם סיפר כי נערכת עבודת מטה על מנת למצוא פתרון מערכתי למקרים דומים בעתיד.

קב"ט מועצת יש"ע שלמה ועקנין הציף בדיון את בעיית מיגון האוטובוסים ביו"ש. לדבריו, רוב צי האוטובוסים הקיימים מוגן בראשית שנות האלפיים, וכיום – כ-15 שנה אחרי – האוטובוסים יוצאים משימוש.

דרורה קלמנט, תושבת אפרת שבגוש עציון, אמרה: "אנחנו אזרחים סוג ב' כמעט מכל בחינה. לא יתכן שאזרח שמשלם מיסים לא יוכל לתבוע ענייני ארנונה או להיעזר בחוק נגישות לנכים שלא חל ביו"ש".

יו"ר הוועדה חה"כ מיקי זוהר סיכם את הדיון ואמר: "הוועדה קובעת כי ישנם פערים אדירים ולא אנושיים בין יהודה, שומרון ובקעת הירדן לבין שאר חלקי הארץ. פערים אשר מהווים סכנה ממשית לביטחון האזרחים ולשלמות המדינה וביטחונה". ח"כ זוהר קרא לטיפול מיידי בסוגיות הסלולר, תשתיות המים, איכות הסביבה, התחבורה ובידוק הפלסטינים באוטובוסים.

"אין הבדל או שוני בין אזרחי יו"ש ובקעת הירדן לשאר אזרחי ישראל ועל כן הם זכאים לזכויות דמוקרטיות שוות כמו כל שאר האזרחים, ועל כן על משרדי הממשלה להכניס לתכניות העבודה שלהם את הצרכים באזורים אלה", דברי חה"כ זוהר.
כיסוי סלולארי מיקי זוהר שוויון יהודה ושומרון קליטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד