ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

סמסונג נגררת לשערוריה שמסעירה את דרום קוריאה: חוקרים פשטו על משרדי החברה

החברה נחשדת בכך שסיפקה באופן לא חוקי מתנות בשווי 3 מיליון דולר לחברה בבעלות אשת סודה של נשיאת המדינה, שנמצאת במוקד חקירה

  • ז' חשון התשע"ז
סמסונג נגררת לשערוריה שמסעירה את דרום קוריאה: חוקרים פשטו על משרדי החברה



ענקית הטכנולוגיה סמסונג עוד לא הספיקה להתאושש מהמשבר שנגרם לה בשל פרשת הסמארטפונים המתפוצצים, וכבר נגררת לשערוריה נוספת. חוקרים פשטו הבוקר על מטה החברה בסיאול, בחשד למעורבות בשערוריה הנשיאותית שמסעירה בימים אלה את דרום קוריאה.

החוקרים חיפשו במשרדי החברה ראיות לכך שסמסונג נתנה באופן לא חוקי מתנות לאשת סודה של נשיאת המדינה פאק גון-היה, אשר נמצאת במוקד חקירה.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות המקומית יונהפ ניוז, סמסונג נחשדת בכך שסיפקה 3.5 מיליארד וון (3 מיליון דולר) לחברה בבעלותה של צ'וי סון-סיל, כדי לממן לימודי רכיבה על סוסים עבור בתה בגרמניה. על פי החשד, צ'וי, בתו של מנהיג כת וחברה קרובה של פאק, היתה במשך שנים בעלת השפעה רבה מדי על הנשיאה.

פאק נמצאת תחת לחץ להתפטר מאז שנחשפה הפרשה, ועשרות אלפי מפגינים יצאו לרחובות להפגין בדרישה להדיחה. שיעור התמיכה בה צנח ל-5% בלבד בעקבות דיווחים כי צ'וי ניצלה את הקרבה שלה לפאק כדי להשפיע על ניהול המדינה. צ'וי נעצרה ב-3 בנובמבר בחשד להונאה ולניצול לרעה של סמכות. פאק התנצלה למחרת בנאום לאומה, ואמרה כי היא חשה "אחריות רבה" ותשתף פעולה עם החקירה.

בסמסונג אישרו כי אכן היתה פשיטה על משרדי החברה, אך סירבו להרחיב. הפשיטה מגיעה בשעה שהחברה מנסה להתמודד עם השלכות הריקול והפסקת הייצור של הנוט 7, אשר לפי ההערכות הסבו לחברה הפסד של יותר מ-6 מיליארד דולר. ביום שישי האחרון נודע כי החברה נאלצה גם לערוך ריקול למכונות כביסה בארה"ב, בעקבות תקלה שגורמת לפתיחת המכסה בעת פעולת המכונה.

קישורים:
מדד S&P 500 כבר קבע: טראמפ יזכה בנשיאות ארה''ב
ציון ממוצע 57: שיא נכשלים בבחינת עורכי הדין
הכינו את כרטיסי האשראי: דיוטי פרי שני ייפתח בנתב''ג
סמסונג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד