י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בגלל טראמפ: תיירים מוסלמים משהים הגעה לארצות הברית

המדיניות של הנשיא החדש, כפי שהשתקפה במהלך הקמפיין, מעלה חשש בקרב גורמים מענף התיירות בארה"ב לביטולי חופשות של מוסלמים ובני מיעוטים • אלי אורן שעוסק בתחום :"בכל שנותיי לא ראיתי מועמד שהתבטאויותיו גררו תגובות כה חריפות ומהירות"

דונלד טראמפ על רקע מטוסו הפרטי. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ על רקע מטוסו הפרטי. צילום: רויטרס



עם הוודאות לגבי היקף ניצחונו של טראמפ גוברת אי הוודאות של התיירים המוסלמים לגבי חופשות ונסיעות עסקים בארצות הברית. הבוקר, אחרי ההודעה על זכייתו של דונלד טראמפ, קיבל אלי אורן, בעליה היהודי-אמריקאי של חברת הנסיעות הבין-לאומית
Get America Tour הודעה מלקוחות מוסלמים אמידים מאד ממלזיה. במייל כתב מארגן הקבוצה, שמכילה מספר אנשי עסקים מלזיים ובני משפחותיהם, כי הם מבקשים להשהות את ההזמנה בעבור טיול שתכננו לעוד מספר חודשים בשמורות טבע ברחבי אמריקה, עד שתתברר מדיניות טראמפ כלפי מבקרים מוסלמים ומהגרים מוסלמים. "נבקש להמתין עם ההזמנה עד שיתבהר המצב בארצות הברית ונראה כי לא צפויות לנו בעיות בעת הביקור בארצות הברית", נכתב.

לפי אורן, מדובר בקבוצה מבוססת כלכלית מאוד, שהגברים בה הם בעלי עסקים בינלאומיים שמבקרים בארצות הברית לצרכי מסחר בין 5 ל-6 פעמים בשנה. מלבד נסיעות העסקים הם הגיעו מידי שנה בארבעת השנים האחרונות לטיולים עם משפחותיהם. עתה, כשנודע על עליית טראמפ לשלטון, הם הביעו במכתב את חששותיהם מפני התנכלויות וניכור כלפי נשותיהם בעת שיבקרו בארצות הברית. הנשים לובשות על עצמן סממנים מוסלמים מובהקים, בהם החיג'אב והרעלה, וחוששות להתנכלויות כלפיהן.

המלזים המוסלמים חוששים הן מהחמרה ביחס הרשויות ושלטונות ההגירה למול מבקרים מוסלמים והן מלגיטמציה לחוסר סבלנות כלפי המוסלמים שיעניק טראמפ לציבור האמריקאי, כפי שכבר עשה במערכת הבחירות הנוכחית. "צריך להיות זהירים בדברים ולקוות שהניצנים הראשונים לא יהפכו לבהלה או מגמה של ממש. כעת קשה לומר. ביטולים של קבוצה מבוססת כזו וקבוצות נוספות של אנשי עסקים מוסלמים - יכולה לעלות לנו בהפסדים של עשרות אלפי דולרים לקבוצה", אומר אורן מארצות הברית. "על רקע ההתבטאויות של טראמפ יש חשש אמיתי שתהיה אפליה על רקע דתי בכניסה לארצות הברית וגירושים של זרים. טראמפ התבטא בקמפיין נגד כניסה של מוסלמים ממדינות טרור לארצות הברית ופגע בהרבה מוסלמים שחיים כאן בריכוזים מוסלמים במקומות שונים".

החשש בענף התיירות בארצות הברית הוא שהמדיניות של טראמפ כנגד מהגרים וזרים תפגע בביקושים של מוסלמים ובני קבוצות מיעוטים לטיולים וחופשות, במיוחד בקרב אוכלוסיות מבוססות ממדינות עשירות.

אלי אורן עוסק בתחום התיירות בארצות הברית משנת 1984. "בכל שנותיי כאן לא ראיתי מועמד כה גס וראוותן, שהתבטאויותיו גררו תגובות כה חריפות ומהירות - שעלולות להשפיע גם על הענף שלנו", הוא מוסיף.

קישורים:
מדד S&P 500 כבר קבע: טראמפ יזכה בנשיאות ארה''ב
ציון ממוצע 57: שיא נכשלים בבחינת עורכי הדין
הכינו את כרטיסי האשראי: דיוטי פרי שני ייפתח בנתב''ג
דונלד טראמפ תיירות מוסלמים הגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד