י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יו"ר סיעת ש"ס ל'בחדרי': "נבצע החלטת הקואליציה בחוק ההסדרה"

ח"כ יואב בן צור בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' טוען כי יחסי ש"ס והבית היהודי תקינים, אך זועם על אי קידום חוקים שיוזמת סיעת ש"ס על ידי שרת המשפטים איילת שקד בועדת השרים • הראיון המלא ווידאו - מחר ב'בחדרי חרדים'

בן צור. צילום: פלאש 90
בן צור. צילום: פלאש 90

על רקע התקפות יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נגד 'הבית היהודי', מבהיר יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור בראיון ל'בחדרי חרדים' כי ש"ס מצויה ביחסי שותפות תקינים עם 'הבית היהודי', וכי לגבי חוק ההסדרה - יש משמעת קואליציונית ומה שיוחלט בהנהלת הקואליציה - כך יתבצע על ידי ש"ס.

"היחסים עם 'הבית היהודי' תקינים, אנחנו בקואליציה אחת, ומשתפים פעולה", אומר בן צור, ומתייחס לחוק ההסדרה: "נקיים על זה דיון היום בישיבת הסיעה, יו"ר הסיעה דרעי יביא לנו את כל הפרטים. אמש בועדת השרים לא הצבענו בעד וגם לא הצבענו נגד, אנחנו לא רוצים להיות בעין הסערה. ישנה משמעת קואליציונית וישנה הנהלת הקואליציה, נקיים את מה שיוחלט בישיבת הנהלת הקואליציה לאחר שאביא את הדברים בישיבת סיעה".

"בשונה מחוק ההסדרה, יש דברים ברורים שאנחנו נגדם - למשל בתאגיד השידור הציבורי - יו"ר התנועה הצהיר שהוא נגד סגירת התאגיד, אבל הוא הצהיר ואמר כי ברגע שזה יעבוד וזה יהיה רוב הקואליציוני ותהיה החלטה נעשה כמוהה. יש לנו רצון לשמר את הקואליציה הנוכחית".

העובדה היא שהבית היהודי חוסמת לש"ס וליהדות התורה את כל החוקים בועדת השרים בראשות השרה שקד, לא?

"כמו יהדות התורה, גם אנחנו נתקלים בבעיה הזו ונעלה את זה היום לדיון בהנהלת הקואליציה, לא יתכן שחוקים שמגיעים ממפלגות שהן לא הבית היהודי או כולנו - קשה מאוד להעביר אותם ותמיד מוצאים את התירוץ למה להפיל את החוקים, אנחנו נדרש על זה היום בהנהלת הקואליציה, לא נסכים שההליך הזה ימשיך בצורה הזו".

לדברי בן צור, "הסיבה לכך היא שלעיתים הם לא רוצים לתת לנו את הקרדיט על החוקים אז לא מעבירים לנו אותם. נעמוד על זה שזה ישתנה".

על המתקפות של גפני נגד הבית היהודי אמר בן צור כי "יו"ר ועדת הכספים אולי יודע דברים שאנחנו לא מודעים אליהם - בנושא התקציבים, ולכן הוא עושה את המלחמה הזו, אני מאמין שהוא עושה את הדברים לצורך כלל הציבור ולא רק לעצמו. אצלנו בש"ס - היחסים עם הבית היהודי תקינים".
בן צור שס חוק ההסדרה ועדת השרים יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד