ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

בן צור ל'בחדרי': "אין דיקטטורה בש"ס. לא חוששים שנוחלף"

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת טוען בראיון ל'בחדרי חרדים' כי "דרעי משתף אותנו בכל ומתייעץ איתנו בכל נושא וענין" • איזה מסר הוא לוקח מטראמפ, מה הביקורת שיש לו על גפני והאם ש"ס הפכה למפלגה 'חרדית' • צפו בוידאו המלא

בן צור ל'בחדרי': "אין דיקטטורה בש"ס. לא חוששים שנוחלף"
יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר 'יחד' אלי ישי תקף השבוע בחריפות את מפלגת ש"ס ואת העומד בראשה, יריבו שר הפנים אריה דרעי, וטען כי האחרון הפך את ש"ס לדיקטטורה ולמפלגה שרק דרעי מחליט וקובע. "צריך לקבל ממנו אישור לכל דבר. פלסטר בפה, אזיקים בידיים בלי לפעול בלי אישור מראש. אני לא יכול לעבוד בשיטה של דיקטטורה", האשים ישי והוסיף: "התנועה מתרסקת תחת הנהגתו של דרעי, מאחר ויש כמעט אפס הישגים, מרמור גדול בשטח ואנשים מפחדים לדבר".

מנגד, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור, מבהיר וטוען בראיון וידיאו ל'בחדרי חרדים' כי "אין שום דיקטטורה בש"ס, אנחנו הסיעה הכי מאוחדת בבניין הכנסת, אין מריבות ויש אחדות מופלאה", לדבריו של בן צור, "דרעי משתף אותנו בכל ומתייעץ איתנו בכל נושא וענין, הן בנושאים הפוליטיים הרגישים והן בנושאים הקשורים למשרדיו".

אתם צריכים לשאול את דרעי על כל דבר או שיש לכם לבד סמכויות לפעול ולקבוע?

"אנחנו ממש לא צריכים לשאול, אבל אנחנו מחוברים ומשותפים בכל דבר. ישנן שאלות שצריכות הכרעה ואותן אנחנו מעבירים אליו וברוב המקרים הוא מקבל את ההחלטות של כולם יחד. היו מקרים רבים שאחרים אמרו אחרת ממנו והוא קיבל דווקא את דעתם של החברים".

בן צור מוסיף עוד כי "אנחנו נהנים מאוד מחכמתו ומניסיונו העשיר, אין ספק שהוא אחד האנשים החכמים ביותר בפוליטיקה בישראל ואולי אפילו החכם שבהם".



דרעי ממנה ח"כים חדשים, אין לכם חשש שאתם הוותיקים תיאלצו לפנות את מקומכם?

"אין תחושות כאלו, אף אחד לא מדבר וחושב על זה, דרעי מעריך ומוקיר את פעילות הח"כים, ואנחנו עסוקים בלשרת את הציבור. פניה של ש"ס לעתיד והיו"ר מטפח מנהיגות צעירה ומשלב חדש עם ישן, הוותיקים תורמים מניסיונם לצעירים שהם הכוח העולה של ש"ס".

בן צור התייחס לטענה כי בעקבות התפטרות דרעי, לא יהיה ניתן לאיים על נתניהו בפירוק הקואליציה, מכיוון שאם הממשלה תתפרק דרעי לא יוכל לשמש אפילו כח"כ. "דרעי כבר אמר שהממשלה הזו יציבה והיא תאריך ימים, אין חשש שתהיה מציאות שהיא תיפול והשר שלנו יישאר לכאורה גם לא בתפקיד ח"כ, לא תהיה ממשלה בלי ש"ס. לא דרכינו באיומים, אנחנו משיגים בדרכי נועם, בוויכוחים אבל לא באיומים".

האם ש"ס הפכה להיות מפלגה 'חרדית'?

"היום אנחנו קוצרים את הפירות של ש"ס. הילדים של מסעודה ופורטונה כעת נמצאים פה והם בחורי ישיבות טובים ונלהבים, הם חלק הארי של המפלגה".

על מצב ש"ס בסקרים ועל הצפוי בבחירות הבאות אומר בן צור ל'בחדרי חרדים': "אני מאמין שאחרי הפעילות החברתית המבורכת של ש"ס, בסופו של דבר זה ייתן את אותותיו בקלפי. בבחירות הבאות ש"ס תהיה הרבה יותר גדולה, אני מקווה שלא יהיו מלחמות ולא יהיו מפלגות ואנשים שירוצו אלא אנחנו לבד נתאחד כולנו".

לדבריו, "אני מעריך שרוב אלו שעזבו את ש"ס יחזרו אלינו בבחירות הבאות. הסקרים לא רלוונטיים, ראינו בבחירות האחרונות וגם בבחירות בארה"ב עם טראמפ. הסקרים לא אמיתיים, הם לא יודעים לבדוק בעידן של הרשתות החברתיות, הסקרים האמיתיים שלנו יהיו ביום הבחירות בקלפי".

על היחסים עם 'הבית היהודי' ועל חוק ההסדרה הוא אומר: "היחסים עם 'הבית היהודי' תקינים, אנחנו בקואליציה אחת, ומשתפים פעולה. לגבי חוק ההסדרה – בועדת השרים לא הצבענו בעד וגם לא הצבענו נגד, אנחנו לא רוצים להיות בעין הסערה. ישנה משמעת קואליציונית וישנה הנהלת הקואליציה, נקיים את מה שיוחלט בישיבת הנהלת הקואליציה לאחר שאביא את הדברים בישיבת סיעה" (בשעת פרסום הידיעה, כבר הצביעה ש"ס בעד החוק י.ג.).

"בשונה מחוק ההסדרה, יש דברים ברורים שאנחנו נגדם - למשל בתאגיד השידור הציבורי - יו"ר התנועה הצהיר שהוא נגד סגירת התאגיד, אבל הוא הצהיר ואמר כי ברגע שזה יעבוד וזה יהיה רוב הקואליציוני ותהיה החלטה נעשה כמותה. יש לנו רצון לשמר את הקואליציה הנוכחית".

העובדה היא שהבית היהודי חוסמת לש"ס וליהדות התורה את כל החוקים בועדת השרים בראשות השרה שקד, לא?

"כמו יהדות התורה, גם אנחנו נתקלים בבעיה הזו ונעלה את זה לדיון בהנהלת הקואליציה, לא יתכן שחוקים שמגיעים ממפלגות שהן לא הבית היהודי או כולנו - קשה מאוד להעביר אותם ותמיד מוצאים את התירוץ למה להפיל את החוקים, אנחנו נדרוש את זה בהנהלת הקואליציה, לא נסכים שההליך הזה ימשיך בצורה הזו". לדברי בן צור, "הסיבה לכך היא שלעיתים הם לא רוצים לתת לנו את הקרדיט על החוקים אז לא מעבירים לנו אותם. נעמוד על זה שזה ישתנה".

על המתקפות של גפני נגד הבית היהודי אמר בן צור כי "יו"ר ועדת הכספים אולי יודע דברים שאנחנו לא מודעים אליהם - בנושא התקציבים, ולכן הוא עושה את המלחמה הזו, אני מאמין שהוא עושה את הדברים לצורך כלל הציבור ולא רק לעצמו. אצלנו בש"ס - היחסים עם הבית היהודי תקינים".
יואב בן צור סיעת שס אריה דרעי כנסת חוקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד