י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עין הנערה מתאוששת: "הרשתית לא נפגעה"

שיפור ניכר במצבה של הצעירה החרדית שעינה נפגעה על ידי מכת"זית משטרה כשעברה בסמוך להפגנה

מכתזית. צילום ארכיון: יעקב לדרמן פלאש 90
מכתזית. צילום ארכיון: יעקב לדרמן פלאש 90

בחסדי שמים, שבוע וחצי לאחר שנפצעה בהפגנה בירושלים, חל שיפור ניכר במצב העין של הנערה החרדית שנפגעה ממכת"זית משטרה, ובני המשפחה מביעים תקווה. "ברוך השם מצב העין הולך ומשתפר והרופאים אופטימיים" אומרת אם הנערה ל'בחדרי חרדים' ומוסיפה: "רשתית העין לא נפגעה בחסדי השם".

כזכור, כפי שסוקר ב'בחדרי חרדים', לפני כשבוע וחצי, במהלך הפגנה שנערכה ברחוב בר אילן בירושלים, מכת"זית משטרה שפיזרה את המפגינים, התיזה מים לעבר נערה שעברה במקום. כתוצאה מכך, הנערה נפצעה בעינה באורח בינוני ופונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

לדברי האם, "במהלך השבוע הראשון היה חשש כי הפגיעה בעין ממשית. הרופאים אמרו שאין להם שום כיוון לתת לי, העין הייתה מלאה בדם והלחץ בה היה אדיר. הם לא רצו להבטיח דבר".

בתחילת השבוע הנערה עברה טיפול כירורגי בחדר הניתוח, ובעקבות הטיפול המסור של הצוות והרבה מאוד סייעתא דשמיא, חל שיפור ניכר בעין.

כזכור, במשטרת ירושלים הסבירו ל'בחדרי' כי "עשרות מפגינים עמדו על הכביש, ובהם גם אותה הנערה. שוטרים כרזו והורו להם להתפזר שוב ושוב, ומשלא נענו לקריאות פיזרו אותם". אולם לטענת חברתה שליוותה אותה, הנערה לא הייתה קרובה למפגינים אחרים והפגיעה בה הייתה ביודעין.

לידי המערכת הגיע תיעוד וידאו בו נראים אנשים אך בעיקר נשים, עומדים בפתח חנות לממכר מזון, והמכת"זית התיזה לעברם מים, עדי כדי כך שבעל החנות סילק אותם על מנת שלא ייגרם לו נזק. "התנהגות של מפעיל המכת"זית היתה תמוהה מאד, היא התיזה מים לעבר מכוניות ועוברי אורח ללא אבחנה" סיפר אחד מהם ל'בחדרי'.

משיחות שערכנו עם בני המשפחה, עולה כי הם חשים חסרי אונים על העוול שנעשה, כאשר המשטרה שתפקידה להגן על האזרחים, לדבריהם פגעה בבת משפחתם בצורה טראגית וחסרת אחריות - בלי להתנצל ולבדוק מי הנפגע.

"בחדרי חרדים", שפרסם את הסיפור לראשונה, ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות.
פציעה מכתזית נערה עין רשתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד