י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

'עטר'ס' חוזרת לראדין • פרסום ראשון

ישיבת 'עטרת ישראל' תפתח סניף חדש בעיר נתניה • הישיבה תוקם במבנה בו שכנה ישיבת ראדין, ובראשה יעמוד נציגו של הגרב"מ אזרחי - ככל הנראה אחד מחתניו

הגרב"מ אזרחי בסוכתו. צילום: בחדרי חרדים
הגרב"מ אזרחי בסוכתו. צילום: בחדרי חרדים

המצב הכלכלי הקשה בו שרוי עולם התורה, כבר מזמן אינו בגדר סוד. מוסדות תורה רבים מוצאים עצמם בשנים האחרונות בפני שוקת כלכלית שבורה, ונאלצים לקושש את פת לחמם של התלמידים בקושי עצום.

דווקא בזמן הזה החליט ראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגרב"מ אזרחי, להרחיב את מקום אוהליו, ולייסד ישיבה חדשה שתהווה חוליה נוספת בשרשרת המוסדות שהקים.

המחשבה על הקמת ישיבה נוספת, שתהווה מעין 'ישיבת לווין' לישיבה הוותיקה, מתגלגלת זמן רב בהנהלת הישיבה, אך הדוחק הקיומי בו נמצאת הישיבה, מנע את הליכי ההתרחבות המתבקשים.

בשבועות האחרונים פנו בני משפחת גוגיג מנתניה אל ראש הישיבה, בבקשה שיאות לקבל על עצמו את ראשות הישיבה שברצונם לפתוח. המשפחה, שהחזיקה במשך שנים רבות את ישיבת ראדין, שנסגרה לפני מספר שנים, חפצה לחדש ימיה כקדם, ולפתוח מחדש את הישיבה.

המשפחה, הנמצאת בקשר הדוק עם ראש הישיבה, אף הודיעה כי הנטל הכלכלי הכרוך בהחזקת ישיבה, יהיה על כתפיה.

ראש הישיבה ניאות לקבל על עצמו את ההנהלה הרוחנית של הישיבה, והודיע כי בימים הקרובים יחליט מי יהיה זה שישמש כראש הישיבה בפועל מטעמו. ככל הנראה יהיה זה אחד מחתניו, המשמשים כיום כר"מים בישיבת 'עטרת ישראל'.

היוזמה יצאה לדרך, וכבר בימים הקרובים תיפתח הישיבה, אליה יישלחו בחורים מובחרים מישיבת 'עטרת ישראל' ומישיבות נוספות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד