י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

לא רק בישראל: טייסי לופטהנזה ישבתו ביום רביעי במחאה על תנאי העסקתם

טייסי חברת התעופה הגרמנית דורשים העלאת שכר של 22% לאורך חמש שנים; טוענים כי לא תוגמלו כראוי על התוצאות הנאות שרשמה החברה במשך שנים

  • כ' חשון התשע"ז
לא רק בישראל: טייסי לופטהנזה ישבתו ביום רביעי במחאה על תנאי העסקתם



טייסי חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה יפתחו בשביתה ביום רביעי הקרוב, כך הודיע האיגוד המייצג את הטייסים. הגורם לשביתה הוא סכסוך עבודה - הטייסים דורשים העלאת שכר עבור השנים הקרובות, בשיעור חד מכפי שההנהלה מוכנה לתת להם.

האיגוד הודיע כי השביתה, שתימשך 24 שעות, תיכנס לתוקף החל ממחר בחצות, ותשפיע על כל הטיסות הקצרות והארוכות של לופטהנזה מגרמניה.

5,400 טייסי לופטהנזה אינם מרוצים מהצעתה של הנהלת החברה להעלות את שכרם ב-2.5% בשנה עד 2018. הטיסים מנהלים מאבק לקבל העלאת שכר של 22% לאורך חמש שנים - בין 2012 ל-2017. 2012 היתה השנה שבה הסכם השכר האחרון של הטייסים הסתיים. לדברי האיגוד, לופטהנזה דיווחה "על תוצאות יפות מאוד במשך שנים", אך לא היתה לכך כל השפעה על שכר הטייסים. האיגוד דחה את הצעת החברה להליך בוררות.

השביתה ביום רביעי תהיה השביתה ה-14 של לופטהנזה במהלך המאבק הנוכחי בין הנהלת החברה לאיגוד. בנפרד, הודיע היום איגוד עובדי המגזר הציבורי בגרמניה, Verdi, על שביתה בת 24 שעות שיקיימו מחר צוותי אוויר בחברה הבת של לופטהנזה, יורווינגס. במסגרת השביתה יקורקעו כל 23 מטוסי החברה בנמלי התעופה של דיסלדורף והמבורג.

קישורים:
''לתת העדפה ברורה לזוגות צעירים בדירות''
המלצות ליצמן: במבה בחוץ, סימון סוכר בפנים
''קידוחים חדשים? קודם תפתחו את מאגרי הגז שמצאתם''
לופטהנזה גרמניה טיסות שביתה תנאי עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד