י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יום אבטחת המחשב: כך תשמרו על המחשב שלכם בטוח

ביום רביעי ה-30 לחודש יחול יום אבטחת המחשב העולמי J לרגל המאורע חברת אבטחת המידע ESET ריכזה עבורכם את עשרת הדברות בעזרתן תשמרו על המידע האישי והמחשב שלכם טוב יותר- לגזור ולשמור

יום אבטחת המחשב: כך תשמרו על המחשב שלכם בטוח
אילוסטרציה צילום: צהל

• עדכנו את מערכת ההפעלה

העדכונים השוטפים תפקידם לסגור דלתות כניסה נסתרות למחשב והם שומרים על המחשב טוב יותר. מערכת ההפעלה היא שכבת הגנה בפני עצמה אבל היא אינה חסינה לפרצות. הקפידו להיות מעודכנים.

• הקיפו את המחשב בחומה

ממש כמו האינטרקום בכניסה לבית, חומת אש תפקידה לסנן כל מיני תוכנות ואפליקציות מזדמנות שרוצות להיכנס למחשב שלך, בדרך כלל מבלי שהזמנתם אותן. התקינו חומת אש, זה תמיד בטוח יותר.

• לא פותחים דלת לזרים, גם לא אימיילים שמקבלים מזרים

מזימות הונאה רבות מקורן בדואר אלקטרוני שנשלח אליכם עם בקשה תמימה לעדכן סיסמא או לעזור לחבר בצרה, בדרך זו מגלים עליכם פרטים מזהים או מובילים אתכם לאתרים זדוניים. גם ברשתות החברתיות חשוב לא להתפתות להצעות מפרופילים או חברות שאתם לא מכירים. קישורים עם הצעות מפתות ברשתות החברתיות בדרך כלל גורמות למפח נפש או להדבקת המחשב בתוכנות זדוניות. לכן הפכו זאת לכלל! "לא קוראים - אם לא מכירים".

• משתפים קבצים? יכול להיות שגם המידע האישי שלכם משותף ברשת

תוכנות שיתוף קבצים וגם תוכנות פרוצות הופכות את המחשב שלכם לחדיר. המשמעות הברורה היא שמידע שלא רציתם שייצא החוצה, עלול לדלוף. לכן מומלץ להימנע מזה (או לפחות להבין טוב טוב מה אתם עושים).

• מספר הטלפון שלך זאת לא סיסמה מקורית

בתקופה האחרונה מתרבים מקרי ההונאה ברשת שבהם האקרים בכלל לא פורצים למחשב כדי להגיע לחשבון הבנק - הם פשוט עוקבים אחריכם ברשת ואוספים מידע גלוי ובדרך זו מצליחים לגלות את הסיסמאות שלכם שמורכבות מתאריכי יומולדת, מספרי טלפון או שם חיית המחמד שלכם. הקפידו להשתמש בסיסמאות חזקות המשלבות אותיות ומספרים אקראיים.

• כל מידע שאתם מעלים לרשת, יישאר שם לעד

היום נוח יותר לגבות מידע או להעלות אותו לרשת – זה זמין יותר, חוסך מקום במחשב וקל יותר לשיתוף עם חברים. אך אל תקלו ראש בפרטיות שלכם! בדקו היטב את הגדרות הפרטיות בכל שירות פופולארי בו אתם משתמשים כדי להיות בבקרה למי המידע הזה גלוי ולמי לא.

• סרגלי כלים הם לא רק סרגלי כלים

בדקו איזה סרגל כלים אתם מתקינים במחשב שלכם. ודאו שהוא מומלץ, שהחברה שייצרה אותו מוכרת ושהוא באמת נותן לכם ערך מוסף. אחרת, ייתכן מאוד שהוא מוציא מהמחשב החוצה מידע אישי, כמו הרגלי הגלישה שלכם.

• תמיד עדיף חוקי

הייתם מוכנים להשתמש במנעול פרוץ בכניסה לבית שלכם? השתמשו בתוכנת אבטחת מידע חוקית ועדכנית. תוכנת האנטי וירוס היא חלק משמעותי ומרכזי בהגנת המידע האישי במחשב שלכם.

• גבו את המחשב שלכם

גיבוי מסודר של הקבצים שמאוחסנים על המחשב שלכם ימנע מכם כאבי ראש מיותרים בעתיד. בין אם המחשב נגנב, אבד או נפל קורבן לווירוסים או מתקפה מקוונת אחרת, המידע המגובה יציל את הקבצים האישיים שלכם ששמרתם על המחשב.

• זכרו! כלי ההתגוננות החזק ביותר נמצא בין האוזניים שלכם. לכן היו מודעים תמיד לסכנות, עם זאת המשיכו לגלוש בבטחה ובנחת כדי ליהנות מעולם האינטרנט. רק אל תשכחו להפעיל את ההיגיון שלכם במקביל.
אבטחת מחשב מחשב בטוח לגזור ולשמור בכנות ברשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד