י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

וידאו: הרב גודלבסקי הותקף בבית כנסת וחולץ על ידי המשטרה

המתח בברסלב בעקבות הדברים חסרי התקדים של המשפיע הרב גודלבסקי נגד הרב ברלנד מחריף. מספר נערים התפרצו לבי"כ בזמן שיעורו של הרב ובמקום התפתחה תגרה אלימה • במקביל, הרב שמואל שטרן תוקף את הרב גודלבסקי • צפו

וידאו: הרב גודלבסקי הותקף בבית כנסת וחולץ על ידי המשטרה
נחמן קפלן

המתח בברסלב בעקבות הדברים הקשים וחסרי התקדים של המשפיע הרב גודלבסקי על הרב ברלנד - מחריף. צעירים פרצו אמש לבית כנסת בו מסר הרב גודלבסקי שיעור, חוללו מהומה שגלשה לתגרה אלימה בין שני המחנות. המשטרה נאלצה להתערב. במקביל, משפיע אחר, הרב שמואל שטרן המקורב ל'שובו בנים' תוקף את הרב גודלבסקי.

הסערה פרצה אחר הפרסום ב'בחדרי' בשבוע שעבר, עם דבריו החריפים והחריגים של הרב גודלבסקי על הרב ברלנד ב'קו ברסלב', זאת אחר שהודה והורשע במסגרת עסקת טיעון במעשים חמורים. אמש (מוצ"ש) הגיעו נערים התומכים ברב ברלנד לשיעורו של הרב גודלבסקי ב'כולל חצות' בביתר, שם התפרעו בצעקות: "אליהו גודלבסקי שייגעץ", "מויסער" ו"רשע מרושע".

(צילום: נחמן קפלן)

במקום התפתחה תגרה אלימה בין תומכי הרב ברלנד לתומכיו של הרב גודלבסקי והמשטרה אשר הגיעה למקום חילצה את הרב. בסרטון שצולם במקום, ניתן לראות את הצעקות, המהומה ואף את הרגע בו התגרה הופכת לאלימה.

בעקבות ההתרחשות, הרב גודלבסקי אומר הערב ל"בחדרי חרדים": "מאז פרסום דברי ב'קול ברסלב' בסוף השבוע שעבר, אני ואישתי עוברים הטרדות טלפוניות, הן בבית והן בנייד. מתחצפים ומאיימים על חיי משפחתי. היו אף איומים לרצח. בנוסף פרצו לי לתא קולי".

עוד הוא מספר כי "איימו עליי שלא אגיע לשיעור בביתר עלית, אבל זה לא הרתיע אותי והגעתי למסור את השיעור". לדבריו, "בתחילה הותקפתי מילולית על ידי נערים שנראה כי הם משתייכים ל'שובו בנים', לאחר מספר דקות הגיע משטרה, שהוציאה את הנערים שהשתוללו והשיעור המשיך כרגיל. בסיום השיעור המשטרה הוציאה אותי מהעיר בליווי, מחשש שיפגעו בי".

לסיום אומר הרב גודלבסקי ל'בחדרי חרדים': "הגשתי תלונה במשטרה על כך שאני מוטרד מצד אנשי 'שובו בנים'".

מ'שובו בנים' נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אפשר לראות בסרטון שמי שהתחיל להרים ידיים אלה דווקא אנשי הרב גודלבסקי שתקפו את האנשים שמחו בצעקות בלבד והדפו אותם בתגובה. אף אחד לא הגיע להרים שם ידיים וודאי שלא נגד הרב גודלבסקי. באו אך ורק להשמיע את מחאתם הכואבת.

"חשוב לציין גם שהמוחים לא נמנים על אנשי שובו בנים. כי אם, כמו ברוב המחאות (חוץ מעצרות התפילה ההמוניות שתלמידי הרב עורכים באופן קבוע להצלחתו) מדובר בחסידי ברסלב שמוחים נגד רדיפת שובו בנים. גם כאן, מספר אברכים לא מתוך הישיבה, הגיעו כדי למחות נגד הרב גודלבסקי בעקבות דבריו בשבוע האחרון בו הוא נותן לעצמו לבזות באופן בוטה ומעורר זעזוע את הרב ברלנד (שהוא גם רבו) ואלפי תלמידיו של הרב".

מהמשטרה נמסר ל'בחדרי חרדים': "אתמול הייתה תקיפה הדדית. לא היו נפגעים. המשטרה הפרידה בין הניצים".

(באדיבות "קו ברסלב")

בתוך כך, בהקלטה שהגיעה לידי "בחדרי חרדים" נשמע המשפיע הרב שמואל שטרן, ראש מוסדות נחלי נצח בירושלים המקורב ל'שובו בנים', תוקף בחריפות את דברי הרב גודלבסקי. בהקלטה נשמע הרב אומר בין היתר: "שומו שמים. מה שאנשים מדברים זה לא הרוח והדרך של ברסלב מחלוקות. יש הרבה מה לדבר טוב ולא להיכנס לכל מיני דברים לא טובים השם ירחם. זה דברים נוראיים. הם ציירו לעצמם דמות שזה ממש לא הרב ברלנד. הרב קירב אלפי אולי עשרות אלפי אנשים. אפילו אלה שחולקים עליו למדו אצלו וקיבלו ממנו. מי נתן להם רשות לדבר? רבי נתן אמר אני לא יכול להגיד פשט על יהודי. אז להגיד פשט על אדם גדול? אדם שהוא תלמיד חכם מופלג שבמופלגים להגיד שהוא ככה וככה וכל מיני לשונות רעים ששמעו מזה ושמעו מזה. השם ירחם השם ירחם".

"אני זוכר שלפני עשרות שנים אחד ממשפיעי ברסלב כתב לרב מכתב עם כל מיני טענות עליו והרב ענה לו במכתב כל מה שאתה אומר עלי זה נכון. כי זה ידוע שככה זה הדרך של הרב שכל מה שאומרים עליו הוא אומר זה נכון ועוד מוסיף על זה עוד ועוד... הרב תמיד חיפש ביזיונות, זה כל הדרך שלו.

"רבותי אני לא מבין איפה כל הזכויות של הרב? איפה כל הנפשות שהרב קירב? איפה התורה של הרב? איך אנשים לא רועדים? בברסלב לא דיברו נגד אף אחד! איך אנשים לא רועדים??? אם זה היה חבר שלהם היו דנים אותו לכף זכות. אז על רב כזה גדול שקירב כ"כ הרבה? הם אומרים שהם דואגים לנפשות שלנו. אנחנו ב"ה הולכים בדרך התורה המסורה לנו מדור דור תורה תפילה הלכה.

"על מי מדברים? מי לומד כל כך הרבה היום, הרב יושב ולומד כל היום לא זז מהספר גם בבית הסוהר. מי יכול לדבר על אדם שלא זז מהתורה? תדון לכף זכות. זה הדרך של רבינו זה תורה אזמרה! צריך לשתוק. רבינו לימד שבמחלוקת שותקים".
הרב גודלבסקי הרב אליעזר ברלנד אלימות קללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד