י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תיעוד קשה: מכתזית המשטרה פוגעת בצעירה חרדית שעברה בסמוך להפגנה

'בחדרי חרדים' חשף כי לפני כחודש נפצעה נערה חרדית בעת שחלפה בסמוך לצומת בר אילן בירושלים בעת הפגנה נגד מעצר עריק חרדי, על ידי מכתזית המשטרה - זאת על אף שלא נטלה חלק בהפגנה • כעת נחשף התיעוד הדרמטי מרגעי הפגיעה הקשה

תיעוד קשה: מכתזית המשטרה פוגעת בצעירה חרדית שעברה בסמוך להפגנה
יוסי זמיר, פלאש 90

מעקב בחדרי: כחודש לאחר ההפגנה בצומת בר אילן בירושלים בה נפצעה בחורה חרדית ממכתזית משטרה, הגיע לידי 'בחדרי חרדים' תיעוד וידאו מהפגיעה והפציעה הקשה.



כפי שפורסם לראשונה בהרחבה ב'בחדרי חרדים' - ר', צעירה חרדית ממודיעין עילית עברה ברחוב בר אילן בירושלים בעת הפגנה נגד מעצרו של תלמיד ישיבה שלא התגייס. כאשר חלפה על המדרכה, נפגעה מזרם מים של מכתזית משטרה ואושפזה במצב בינוני למשך כשבועיים בבית החולים כאשר נשקפת סכנה לעינה. אמש (ראשון) מסרה אמה ל'בחדרי חרדים' כי בחסדי שמים העין חזרה לפעילות תקינה.

"פתאום קיבלתי שפריץ ממש ישר לתוך הפרצוף. מה שאני זוכרת את עצמי זה עומדת.. יש לי עדשות. שתיהן עפו לי בבת אחת. עומדת, מחזיקה את שתי העיניים וקולטת שעין שמאל שלי לא רואה כלום" אמרה ר' בראיון ליוסי אלי מחדשות 10, "הלכתי.. בסך הכל הלכתי הביתה. במקום להגיע, לקחתי שבועיים בבית החולים. אני עדיין כל הזמן צריכה ללכת למעקבים".

ר' אמרה עוד כי "לא עשיתי כלום. באמת, אני אזרחית תמימה. לא הייתי עם אנשים. לא הייתי עם אף אחד בכלל באיזור. כשאני הולכת ברחוב בר אילן, במקום לפחד מהטרור, אני צריכה לפחד מהמשטרה?".

במשטרת ירושלים הסבירו כי "הנערה כנראה עמדה בסמוך למפגינים, ולאחר ששמעה את הוראות השוטרים להתפזר עדיין בחרה להישאר בחזית". עוד הוסיפו כי הם מצרים על המקרה וכי הוא נמצא בבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים.

הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל מסרו ל'בחדרי חרדים' על תיעוד הוידאו: "אנחנו מתכוונים להגיש בשמה של ר' תלונה למח"ש בשבוע הקרוב. בחודשים האחרונים ליווינו מול מח"ש עשרות קרבנות אלימות משטרתית ואנחנו רואים ששוטרים אלימים מתחילים לשלם מחיר על מעשיהם. התופעה של אלימות משטרתית חוצה מגזרים, וכמו במקרה של ר' לא פוסחת גם על עוברי אורח תמימים. אלימות משטרתית יכולה להיחשב עינויים לכל דבר ואנחנו נלחמים כדי ששוטרים אלימים לא יקבלו מקום במערכת".

עו"ד שרונה אליהו חי, מהאגודה לזכויות האזרח אמרה ל'בחדרי חרדים' כי "פגיעה קשה זו הייתה פסולה גם אם היה מדובר במפגינה, אבל העובדה שמדובר בנערה שאינה קשורה להפגנה ונקלעה למקום באופן מקרי, רק מחזקת את החשש כי המשטרה ירתה את המים לכל עבר וללא אבחנה, בניגוד גמור להנחיות שהוציאה בעניין שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, שלפיהן לפני כל שימוש באמצעים לפיזור הפגנות יש לתת התראה לאנשים הנמצאים במקום, וכי השימוש באמצעים לפיזור הפגנות צריך להיות זהיר, מידתי ולשם השגת המטרה שלשמה הוא הופעל ולא יותר מכך. על המשטרה לערוך בדק בית יסודי ולבדוק כיצד ארע מקרה חמור כל כך של פגיעה בבני אדם, ולמצות את הדין עם מי שהפר את נהליה".
מכתזית משטרה נערה חרדית הפגנה נגד הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד