ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

חיפוש נעדרים? כך המחפשים לא ילכו לאיבוד

לראשונה נעשה ניסוי אפליקציה המאפשרת לחפ"ק לזהות היכן מצוי כל מתנדב וכן מתעדת את כל השטחים בהם בוצע החיפוש בצורה אוטומטית

צילום: יחזקאל איטקין
צילום: יחזקאל איטקין

הקפצת גלגל: עשרות ג'יפים ומאות מתנדבים הוקפצו אמש (ג') בשעות אחר הצהרים לתרגיל פתע של יחידת הג'יפים של זק"א, זאת לאור לקחים מאסון הכרמל ואירועים אחרים בהם נדרשים מתנדבי יחידת הג'יפים להתייצב תוך זמן קצר למשימות מגוונות ומורכבות.

לראשונה, במסגרת תרגיל זה, נעשה ניסוי באפליקציה חדשנית המאפשרת לחפ"ק לזהות היכן מצוי כל מתנדב במהלך חיפושים וסריקות, על מנת שלא יתווספו נעדרים נוספים מלבד הנעדר עצמו. זאת, באמצעות אפליקצייה ייעודית שכל מתנדב מתקין. בחדר הפיקוד ניתן לראות כל מתנדב ומתנדב היכן נמצא.

בנוסף, האפליקצייה נועדה לוודא כי המתנדבים בתנועה ולא אירע למי מהם אסון חס ושלום. כמו כן האפליקצייה מתעדת את כל השטחים בהם בוצע החיפוש בצורה אוטומטית ובאופן שניתן לדעת היכן להמשיך לחפש ככל שלא אותר הנעדר.

בארגון זק"א הוחלט לקיים תרגיל פתע לכלל מתנדבי יחידת הג'יפים במטרה לבדוק יכולת מבצעית מוכחת של היחידה לתגובה מהירה במקרים בהם תידרש עזרתם בהיקפים גדולים. בארגון הבינו כי המתנדבים המוקפצים לעתים קרובות לסייע באיתור נעדרים עלולים להיחשף למראות קשים שמעולם לא הוכנו אליהם - ונדרשת מוכנות מנטלית מוקדמת להתמודדות בזמן אמת.

בשעה 18:00 הופצה פקודת התרגיל ו-350 מתנדבי היחידה התבקשו להתייצב בחפ"ק היחידה בכניסה ליער קולה, בין ראש העין לבן שמן, המתפרס על 3000 דונם. תוך 50 דקות נרשמו בחפ"ק כ-70 ג'יפאים ובנוסף הגיעו אף מתנדבים מהצפון והדרום ובסך הכל השתתפו בתרגיל כ-120 ג'יפאים וכ-30 אנשי צוות לוגיסטיקה שהקימו במהירות את החפ"ק כאילו מדובר באירוע אמת.

המתנדבים שהגיעו קיבלו משימה לאתר כ-20 בובות שדימו נעדרים ללא רוח חיים, במצבים שונים. לאחר מכן נדרשו לטפל בהם בהתאם להנחיות שקיבלו מהחפ"ק. התרגיל שהיווה אימון שנתי, נועד לתרגל את המתנדבים וראשי הצוותים בתפעול אירוע אסון משמעותי, טכניקות סריקה ועבודת צוות, חשיפה להדמיית נעדרים ללא רוח חיים ואף ערב גיבוש מחזק שנערך בתום האימון. המתנדבים אף לקחו חלק בהרצאה מקצועית לתפעול תקלות המצויות בנהיגת שטח וכן הדרכה לחילוצים של רכבים שנתקעו בשטח.

צילום: יחזקאל איטקין












זיהוי מיקום איכון חיפוש נעדרים זקא חיים אוטמזגין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד