ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הותר לפרסום: החשוד בקבלת שוחד - ח"כ לשעבר אמנון כהן מש"ס

יממה לאחר שמעצרו הוארך בארבעה ימים, הותר לפרסום כי חבר הכנסת לשעבר מטעם סיעת ש"ס, אמנון כהן, הוא החשוד בקבלת שוחד מאיש עסקים • השופט: "מחומרי החקירה הגולמיים שהוצגו לעיון בית המשפט, החשד הסביר במקרה זה קיים גם קיים"

אמנון כהן בבית המשפט. צילום: פלאש 90
אמנון כהן בבית המשפט. צילום: פלאש 90

יממה לאחר הארכת מעצרו - הותר לפרסום כי חבר הכנסת לשעבר מסיעת ש"ס, אמנון כהן, נעצר אתמול (ד) בחשד לקבלת שוחד ומעצרו הוארך עד ליום ראשון הקרוב.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול (רביעי) את מעצרו של חבר הכנסת לשעבר מש"ס, אמנון כהן, החשוד בקבלת שוחד מאיש עסקים. בית המשפט האריך את מעצרו בארבעה ימים - עד ליום ראשון.

כבוד השופט עמית מיכלס מבית משפט השלום בראשון לציון סבר בדיון כי "קיים חשד סביר הקושר את החשוד למיוחס לו". בנוסף מצא פערים בין תשובות שמסר לחוקרי המשטרה לבין חומרי חקירה שהצטברו בתיק. צוין כי מדובר בחקירה שעניינה מעשים שהתרחשו לפני זמן מה, חלקם ידועים לציבור בעקבות פרסומים כאלו ואחרים שהוצגו לעיוני במהלך הדיון היום וכן בעקבות תוכנית תחקירים "עובדה" של אילנה דיין, כפי שנטען.

תיק החקירה שנפתח בזמנו נסגר על ידי המשטרה. לאחרונה עם התפתחות שחלה, חודשה החקירה, בין אם הדבר נעשה בעקבות סיבה חקירתית כזו או אחרת ובין אם היא חודשה באמור בתוכנית התחקירים עובדה. בעניין זה סבר בית המשפט שגם אם חידוש החקירה נבע מתכנית "עובדה" - אין בזה כל פסול, וניתן אף לומר שככל שכך הם פני הדברים השיגה התכנית את מטרתה והתקשורת מילאה את תפקידה.

עם זאת, עתה, משחודשה החקירה, "על ביהמ"ש לבדוק את החשד הקיים בתיק החקירה ולא בתקשורת". עוד הוסיף השופט כי "מחומרי החקירה הגולמיים שהוצגו לעיון בית המשפט, החשד הסביר במקרה זה קיים גם קיים, והוא אינו מבוסס על אותם חומרים שעמדו לנגד עיני החוקרים בשלבים הראשונים. וניתן אף לומר שמדובר בחשד לא מבוטל".

מוקדם יותר נעצר חבר הכנסת לשעבר בחשד לקבלת שוחד בעת כהונתו בתפקיד ציבורי והוא נחקר באזהרה במשרדי להב 433 בלוד. בסיום החקירה, הוא הובא לבית משפט השלום בראשון לציון.

על פי החשד, בעת שכיהן בתפקידו כחבר כנסת הוא קיבל שוחד מאיש עסקים, בין היתר באמצעות הטבות שונות שאינן כספיות, בתמורה לקידום עניינים הנוגעים לתחום עיסוקו.

מהמשטרה נמסר כי "לאחרונה, הודות למאמצים חקירתיים, אשר התאפשרו בין היתר בעקבות תחקיר "עובדה" והניבו התפתחויות והודות להזדמנות מבצעית שאפשרה התקדמות חקירתית, בוסס באופן משמעותי החשד לביצוע עבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים על ידי הח"כ לשעבר וכאמור הבוקר הוא עוכב לחקירה באזהרה ובהמשך נעצר". .

החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). בהתאם להתפתחות החקירה יוחלט בנוגע להמשך הטיפול בעניינו.
אמנון כהן שס שוחד הותר לפרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד