ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

המשטרה חוששת: הקצנה ערבית בגלל חוק המואזין

במשטרה חוששים מהשלכות החוק, שעשוי לעורר תסיסה במגזר הערבי, ומעדיפים לנקוט בגישה של הידברות מקומית

מסגד בעיר עכו. צילום: פלאש 90
מסגד בעיר עכו. צילום: פלאש 90

על רקע חילוקי הדעות הפוליטיות בנושא חוק המואזין, משטרת ישראל הודיעה כי היא מתנגדת לחוק - בשל רגישותו, כך פורסם לראשונה בואלה! NEWS מתוך חוות דעת פנימית.

"לא נכון מזווית המשטרה לייצר הליכי חקיקה או בניית כלים חדשים שיעבירו מסר של מיקוד האכיפה בתחום זה", נכתב במסמך שהגיע לידי וואלה ואשר הוצג בשבועות האחרונים בדיונים על תקנות הרעש שהתקיימו במשרד להגנת הסביבה והמשרד לביטחון פנים.

על פי הפרסום, במשטרה חוששים שחקיקה הצהרתית ואכיפה אגרסיבית עשויים להוביל להקצנת עמדות במגזר הערבי, ותקשה על יישום תכנית ההתעצמות של המשטרה לשיפור האכיפה והביטחון האישי במגזר. "נושא הטיפול במסגדים נתפס רגיש ביותר במגזר הערבי. נקבע שלא מטפלים בו בכף רחבה כאחד הנושאים הראשונים שאותם יפגוש המגזר הערבי, בעיקר לאור העובדה שיש נושאים דרמטיים שמקשים על החדירה למגזר הערבי, כמו למשל הריסות בתים, בהם יש החלטה לאומית להגביר אכיפה", נכתב.

בחוות הדעת מוצג מיפוי של כל תלונות הרעש ממסגדים בשנתיים וחצי האחרונות, מינואר 2014 ועד אוקטובר 2016, שהראה כי בתקופה זו התקבלו 1,537 קריאות בנושא מואזין, מתוכן 1,261 בירושלים, בעיקר בשכונות פסגת זאב ורמת שלמה. מוקדי תלונות בולטים נוספים היו לוד, קיסריה וג'סר א-זרקא, נצרת, מגדל העמק, כרמיאל ועומר.

לפי נוהל האכיפה החדש שהוצג בדיונים, ברגע שתתקבל תלונה על רעש מבתי תפילה, תחנות המשטרה הרלוונטיות יזמנו מפגש עם נציגי העדה ועם גורמים נוספים בעירייה ובמשרד להגנת הסביבה, בהן ינסו להגיע להסכמה בהידברות על צמצום והפסדת הרעש. רק במידה ואין הסכמה, המשטרה תמשיך לאכיפה כללית, חקירה, החרמת רכוש וכסף ותביעה.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הגיב לפרסום בוואלה: "נראה שאין אף גורם במדינה שתומך בהצעת החוק להשתקת המואזין, למעט ראש ההמשלה והשוליים של הימין הקיצוני. ההתנגדות לחוק חוצה את המפה הפוליטית וכן גם לשמחתי גורפת לאנשי דת מכל שלושת הדתות. החוק הרע והמיותר הזה מקודם על ידי ראש הממשלה במטרה אחת ויחידה והיא לעורר קיטוב ושנאה, אם רעש הייתה הסוגייה שמטרידה אותו הוא היה מורה ליישם את תקנות הרעש ולא לחוקק חוק ספציפי נגד המואזין. ראש הממשלה בהתנהלות מסוכנת ופזיזה מוכן אפילו להצית פה מלחמת דת אם לגישתו הדבר יחזק את מעמדו במרכז הליכוד".
חוק המואזין תסיסה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד