י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סוף הוא לעולם התחלה של משהו חדש

הכל על הליך הגירושין וההתמודדות שהוא מביא עימו/ איה ספיר

סוף הוא לעולם התחלה של משהו חדש



לעיתים נדמה כי נושא הגירושין בחברה המערבית הפך להיות שיחת היום, אין מפגש חברתי שהנושא לא עולה בצורה זו או אחרת, התקשורת מניחה את הנושא במרכז השיח הציבורי ולו בשל הסיבה כי הנושא נוגע לציבור רחב מאוד. מצעירים שרק התחתנו, למבוגרים יותר, בני משפחות המתגרשים, מגזר חילוני, דתי ואף במגזר החרדי. עד לפני כמה שנים הנושא די טושטש מהשיח הציבורי במגזר החרדי אך לא עוד, על מנת להשיג פרידה טובה עם כמה שפחות נפגעים יש להבין לעומק את הצרכים של זוג המתגרש במגזר, עו"ד יוסי הרשקוביץ מומחה לדיני משפחה מעניק כמה אנקדוטות חשובות בנושא.

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים הליך גירושין?

מאחר והקהילה החרדית מאוד מיוחדת עם קודים חברתיים שונים מהחברה החילונית ואפילו מהחברה דתית מסורתית. כפי ששידוכים, וטקס הנישואין מתנהלים באופן ייחודי במגזר, כך מתנהלים גם הגירושים ולכן חשוב להבין את הדרישות ואת המנהגים בחברה החרדית, כמי שמגיע מרקע חרדי אני מכיר את המגזר ויודע להתאים את הייעוץ אותו אני מעניק לכל אדם שפונה בהתאם לזרם ממנו הוא מגיע.

קיימים לא מעט מקרים בהם פנייה בתביעות לבית המשפט האזרחי פחות רלוונטית למתגרשים מהמגזר וזאת בשל סיבות הלכתיות. אך לא תמיד מצליחים להגיע להסכמה בכל המחלוקות העומדות בפני הזוג. חשוב לדעת כי ניתן לפנות במקרים מתאימים לרבנים מוכרים על מנת לקבל מהם היתר לפנייה לבית המשפט.

פירוק משפחה הוא נושא מורכב ורגיש, לא פעם בני הזוג ומשפחותיהם נקלעים לסכסוכים, חשוב לזכור כי אם אכן נקלעתם לסכסוך, ישנה חשיבות גדולה של שמירה על דיסקרטיות שלא תפגע במשפחה ובילדים במגזר בו השם הטוב הינו אחד הדברים החשובים. חשוב לבחור איש מקצוע אשר שומר על סודיות ומבין את הרגישות בנושא.

מאחר ולא מעט מהאזרחים החרדיים לא נעזרים באמצעי תקשורת מתקדמים, או טכנולוגיות מתקדמות. כדאי שתכירו מעט את עולם האזנות והמעקבים על מנת שלא תעמדו בסיטואציות מביכות לפני או במהלך הליך משפטי.

נושא נוסף הייחודי למגזר שאינו מוכר בעולם החילוני הוא האפשרות הקיימת ללחץ מצד רבנים ואנשים מוכרים כדאי להיערך מראש לאפשרות זו על מנת שתוכלו לתכנן את הצעדים שלכם בזהירות ותקבלו את הכלים הנכונים להתמודד עם אותם לחצים.

השפה המשפטית זרה לכל אדם, דרשו מאיש המקצוע המלווה אתכם הסבר על הפעולות המשפטיות בשפה ברורה ומקצועית. חשוב שתתעדכנו בכל צעד ותבינו את המהלכים המשפטיים הננקטים.

זכרו שהשאיפה המרכזית שלכם ושל עורכי הדין צריכה להיות להגיע להסכם כולל כמה שיותר מהר, זה יחסוך מכם זמן אנרגיות, ממון רב ויכולת למזער ככל שניתן את הנזק למשפחה הנרחבת.

לפרטים
גירושין דיני משפחה טיפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד