י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ש"ס למען הקבצנים: תיקון ל'חוק הכותל'

הוסר הסעיף שהוצע בחוק המקורי ואשר אסר על קיבוץ נדבות בכותל ואף הטיל עונשי מאסר וקנסות כבדים על הקבצנים • פרסום ראשון

הכותל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הכותל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: יו"ר ש"ס אריה דרעי החליט להסיר את הסעיף נגד אוספי הצדקה ופושטי היד בחוק הכותל המערבי החדש של המפלגה, כך נחשף ב"בחדרי חרדים".

בתחילה, על פי סעיף 7 בחוק הכותל החדש - נאסר על גבאי הצדקה ופושטי היד לפעול ולאסוף כספים בכל מתחם הכותל המערבי, כך שלראשונה הם היו עלולים להיענש בעונש מאסר של ששה חדשים או בקנס של 10,000 שקלים, "נאסר פשיטת יד וקבלת תרומות, למעט הצבת קופסאות או קופות צדקה במקומות שהועיד לכך הממונה ולמטרות שהוא קבען", נכתב בחוק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות הסעיף הנ"ל בחוק - גבאי הצדקה יצאו במחאה ופנו לח"כים מש"ס שיסירו את הסעיף מהחוק המתגבש, "לא יתכן שאדם שיאסוף כסף לצדקה יישלח למאסר", טענו.

כאמור, בעקבות כך, קבע יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי להסיר את הסעיף מהחוק ולהשאיר את הכללים הנוגעים לאוספי כספי הצדקה - בידי הקרן למורשת הכותל ובסמכות רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ - שקבע כבר כללים בנושא.

כזכור, בהסבר החוק של ש"ס נכתב כי "נושא השמירה על המקומות הקדושים הוסדר בתקנות המשירה על מקומות קדושים ליהודים, התשמ"א-1981. אולם עד היום, כ-50 שנה מאז שוחרר הכותל המערבי, טרם הוסדרו מעמדו ושמירת קדושתו בחוק מיוחד החל על הכותל. דבר זה גורם מפעם לפעם לפגיעה בערבים המקודשים של עם ישראל".

עוד נכתב כי "מוצע בזה לקבל חוק שיסדיר הן שמירת סדרי התפילה ברחבת התפילה של הכותל המערבי וכן את שמירת מעמדה וקדושתה של רחבת הכותל כולה".
גבאי צדקה כותל מערבי שס אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד