י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בגלל חילול שבת: אסיר חרדי חזר מרצונו למעצר

שלמה זלמן ויספיש, סיקריק שהואשם בתקיפת רבה של קריית גת, הרב הבלין, החליט לחזור מרצונו לתא המעצר. כך נודע ל'בחדרי חרדים' • כל הפרטים ותיעוד בלעדי מרגע הכניסה למעצר

ויספיש מברך את בנו, רגע לפני הכניסה למעצר
ויספיש מברך את בנו, רגע לפני הכניסה למעצר

שלמה זלמן ויספיש, סיקריק שהואשם בתקיפת רבה של קריית גת, הרב הבלין, החליט לחזור מרצונו לתא המעצר. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

חודשיים לאחר ששוחרר למעצר בית עם אזיק אלקטרוני, החליט ויספיש שהוא מעדיף לשבת בתא מעצר במקום להיות יחד עם משפחתו בביתו. ויספיש הואשם בתקיפת הרב משה הבלין בקרית גת ושוחרר לחג הסוכות.

מדובר במהלך חריג מאחר ומרבית האנשים מעדיפים לשלם ערבויות גדולות ולשהות בתנאי מעצר בית חמורים ובלבד שלא לשהות בתא המעצר בתנאים ירודים. יצויין כי התנאים בבית כלא משופרים יותר, אך לא במקרה זה בו ויספיש ישהה עד תום ההליכים במגרש הרוסים בירושלים.

כפי שפורסם זה מכבר ב'בחדרי חרדים', ויספיש התנגד למעצר הבית מראש מאחר והדבר כרוך בלבישת אזיק אלקטרוני גם בשבתות. רבני מכון צומת אישרו את השימוש באזיק בשבת, אך המחמירים, בהם דייני 'העדה החרדית', מתנגדים לשימוש באזיק אלקטרוני בשבת ומאשרים זאת רק במקרי קיצון.

ויספיש אמר לא פעם כי הוא מעדיף לשבת במעצר ולא להיות עם אזיק אלקטרוני ואף הציע כי מידי שבת ישהה בתא מעצר ובמהלך השבוע יהיה עם אזיק אלקטרוני, אך נציגי המדינה התנגדו לכך.

ביום חמישי האחרון, יום לפני דיון שנערך אצל השופט שמואל הרבסט בבית משפט השלום בירושלים, שלח ויספיש באמצעות העסקן הרב שמעון שישא מכתב לבית המשפט בו ביקש והפציר כי ברצונו לחזור למעצר.

"הנאשם גדל במשפחה חרדית המקפידה על קלה כבחמורה, ולא סומכים בקלות על היתרים שונים ודחוקים" כתב הרב שישא לשופט, "עתה כשהוא עצור בבית בפיקוח אלקטרוני כשהאזיק נמצא על גופו, שיש בו חשש ממשי לחילול שבת ‏‏‎‏(על אף שיש מקום להקל בדוחק בזה) גם כשזה גובל על חשבון מעצר מאחורי סורג ובריח החליט לחזור לכלא מלסמוך על היתרים".

נציג המשטרה התנגד למהלך אך השופט הרבסט קיבל את הבקשה.

בתיעוד בלעדי שהגיע לידי "בחדרי חרדים", נראה ויספיש שעות ספורות לאחר הדיון בבית המשפט מגיע למגרש הרוסים, שם נפרד מבני משפחתו וילדיו. מחר (שלישי) יתקיים דיון בפני השופט דוד גורדון בעניין המעצר עד תום ההליכים.

"ככל שהמשיב אינו מעוניין באיזוק אלקטרוני הרי שמשמעותו של צעד זה הוא הצהרה ברורה לפיה הוא אינו יכול לעמוד בתנאי שחרורו. אין אפשרות למעצר באיזוק אלקטרוני לפרקים ועל כן "שחרור" האיזוק האלקטרוני בימי השבת אינו יכול להתקיים" כתב השופט בהחלטתו.

"משמעה של הצהרה זו היא כי יש לעצור את המשיב עד לקיום דיון בעניינו בפני כבוד השופט ד"ר א. גורדון הקבוע ליום 13/12/2016 או עד למתן החלטה אחרת, לפי העניין".

לסיכומם של דברים כתב השופט, במסמך שהגיע לידי 'בחדרי', "ככל שיתייצב המשיב בבית המעצר אשר במגרש הרוסים ויצהיר על רצונו להשתחרר מו האיזוק האלקטרוני - הרי שיש להחזיקו במעצר עד להחלטה אחרת".

תיעוד בלעדי מכניסתו למעצר, לא לפני שהוא מברך את בנו












שלמה זלמן ויספיש אזיק אלקטרוני חילול שבת מגרש הרוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד