י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרטנר השיקה מסלולי "ליסינג" למכשירי סלולר - כמה תשלמו?

לאחר שנה של שימוש ניתן יהיה להחזיר את המכשיר ולהחליף אותו בדגם מתקדם יותר מאותה קטגוריה, או להמשיך להשתמש באותו המכשיר ולשדרג אותו

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



3.3 מיליון סמארטפונים נמכרים מדי שנה בישראל בשוק שמגלגל, על פי ההערכות שהציגה חברת פרטנר, 4.5 מיליארד שקל בשנה. מסקר שביצעה החברה עולה כי למרות ההצהרות והכוונות של הצרכנים הישראלים – כמעט אף אחד לא באמת מוכר מכשירים ישנים וכי 51% פשוט משאירים את הסלולרי הישן במגירה ללא כל שימוש, 23% מרוכשי סמארטפונים חדשים מעבירים את המכשיר הישן לבני משפחה או לחברים ורק 13% מוכרים את המכשיר הישן ומקבלים תמורה כספית בעדו.

פרטנר הציגה אתמול את הנתונים הללו כחלק ממהלך שיווקי חדש שמציע ללקוחות כל חברות הסלולר להצטרף למסלולי סמארט-אפ (SmartUp) של פרטנר, ובמקום לקנות מכשירים באלפי שקלים – לשלם סכום חודשי קבוע עבור שימוש בסמארטפון חדש. לאחר שנה של שימוש ניתן יהיה להחזיר את המכשיר ולהחליף אותו בדגם מתקדם יותר מאותה קטגוריה, או להמשיך להשתמש באותו המכשיר ולשדרג אותו בהמשך, או להפסיק את המסלול (ואתו גם את התשלום החודשי). התכנית כוללת 5 מסלולים, במחירים של מ- 49.90 שקל ועד 149.90 שקל, כאשר בכל קטגוריה כמה דגמים של היצרניות המובילות.

לדברי צביקה שיינפלד, סמנכ"ל החטיבה הפרטית קמעונאית בפרטנר, "מגמת המעבר מבעלות לצריכת שירותים, היא טרנד חוצה-תעשיות, שמתאים במיוחד לעולם הטכנולוגי בו אין לנו סיכוי לחזות את קצב החידושים, ואין לנו שום סיבה להתחייב למכשיר ספציפי. במסלולי סמארט-אפ אנחנו מאפשרים לכל לקוח, בלי שום קשר לחברה שאליה הוא משתייך כמנוי שירותי סלולר, להשתמש בסמארטפון כשירות בתשלום חודשי, ולהתחדש בכל שנה בדגם מתקדם יותר. בנינו את המסלולים כך שבהשוואה בין תשלום חודשי קבוע במסלולי סמארט-אפ לבין מודל קניית מכשיר מקביל בכל שנה-שנה וחצי בשוק הפתוח, לקוח סמארט-אפ יחסוך כסף, ייהנה מאחריות כל עוד הוא במסלול, ויהיה חופשי מהצורך 'למשוך' את המכשיר הקודם עד שיפסיק לתפקד באופן מוחלט לפני המעבר למכשיר הבא".

זאת אינה הפעם הראשונה שפרטנר מנסה את מודל הליסינג — גם ב–2014 היא הציעה מסלול דומה למשתמשי אייפון. חברות הסלולר הישראליות מעתיקות את מודלי התמחור שלהם ממשווקים אחרים — רשתות הסלולר האמריקאיות הגדולות וריזון, ספרינט ו–AT&T מציעות מסלולים דומים: ספרינט ידועה במסלול בשם "אייפון לכל החיים" ו–וריזון מציעה מסלול שדרוג מכשיר "כפי יכולתך", שבמסגרתו ניתן להחליף דגם אחת לחודש, תמורת עמלה.

פרטנר נאלצת למצוא פתרונות יצירתיים כדי להתמודד עם הקריסה במכירות של ציוד קצה ברבעונים האחרונים. ברבעון השלישי של 2016, החברה הציגה ירידה של 41% במכירות הציוד למגזר הסלולר ל–139 מיליון שקל. הרווח הגולמי על ציוד הקצה נחתך בחצי.

על פי המודל של פרטנר, במסלול של 49.90 שקל לחודש יימכרו לדוגמה מכשירים כגון פי-8 לייט של וואווי, או LG K10, במסלול של 99.90 שקל לחודש סמסונג A5, וואווי 9P, או אייפון SE בנפח 64 גיגהבייט, ובמסלול של 149.90 שקל לחודש אייפון S6 בנפח 32 גיגהבייט. בפרטנר ציינו כי החלפת המכשיר מחייבת החזרת מכשיר תקין בבלאי סביר ובמקרים של סדק או שבר במסך, על הלקוח לתקן בטרם יחליף מכשיר.

הדגמים שנבחרו למסלולים השונים נקבעו בהתאם למגמה לפיה יותר צרכנים משקיעים במכשירים של עד 2000 שקל: הנתח של המכשירים הללו עלה מ-19% בחצי ראשון של 2015 ל-33% בחצי הראשון של 2016. מניתוח השוק שפירסמה פרטנר עולים עוד כמה נתונים על התנהגות רוכשי הסמארטפונים, כמו למשל העובדה ש-78% מהישראלים מחליפים בפועל מכשיר אחרי פחות משנתיים (חצי מהם אחרי שנה ורק 9% מחליפים מכשיר אחרי שלוש שנים. רבע מהישראלים רוכשים מכשירים בחו"ל - 10% בחנויות פיסית ו- 14% מזמינים באינטרנט.

השימוש במכשירים מזנק בשנים האחרונות וההנחה היא שרק מכשירים חדשים יכולים להתאים לעלייה הגוברת בצריכת דאטה. אחרי שנה הסמארטפונים פועלים באטיות ולא מצליחים לעמוד בקצב של טכנולוגיות המובייל החדשות. כך לדוגמה בשנת 2010 משתמש ממוצע ביזבז 24 דקות שימוש במכשיר מדי יום ואילו ב-2015 זינק זמן השימוש ל- 168 דקות ביום.

קישורים:
מה הסיכוי שלכם לזכות בהגרלות הדירות במחיר למשתכן?
זה מה שקורה כשמנסים בכוח להוריד את מחירי הדיור
כמה יפסידו בעלי הדירות ממס דירה שלישית?
ליסינג פרטנר סלולר החלפת מכשיר סמארטפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד