י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סקר חרדי: חילונים לא מתחשבים בנו בעבודה

בסקר מיוחד שנערך לאחרונה על ידי מכון 'אמפיריה' נמצא כי מעל ל73.5% מהציבור החרדי סוברים כי מעסיקים לא נותנים כבוד לצרכיהם הדתיים בעבודה • כל הנתונים

אילוסטרציה (פלאש 90)
אילוסטרציה (פלאש 90)

בסקר שנערך לאחרונה על ידי מכון 'אמפיריה', בשיתוף ארגון 'גשר' לקידום ההידברות בישראל, על מנת לבחון את תחושותיו של הציבור החרדי ביחס לסוגיות שונות בחברה הישראלית, עולה כי קיים רצון אמיתי במגזר להיכנס לשוק העבודה, אלא שככל הנראה שוק התעסוקה כלל אינו בשל לקליטת המגזר החרדי, וגיוון תעסוקתי אינו בסדר היום של המעסיק הישראלי.

חסמים רבים עומדים בפני חרדים רבים החשים חשש גדול מסביבת העבודה שאינה מותאמת לאורח חייהם. על פי הסקר, 28.1% סבורים שיש חוסר הבנה מוחלט של מעסיקים את צרכי העובד החרדי, 12.9% סבורים שיש חוסר כבוד לצרכים הדתיים של העובד החרדי ו-32.5% סבורים כי למרות שיש חוסר הבנה של המעסיקים לצרכי העובד החרדי, ניתן להסתדר עם מציאות זו.

בסך הכל עולה כי כשלושת רבעים מהנסקרים (73.5%) סבורים שהמעסיקים אינם מבינים את אורח חיי העובד החרדי ואינם ערים לצרכיו כאדם חרדי. רק 26.5% מהנסקרים סברו שיש הבנה כלפיהם וכי מתחשבים בתרבותם השונה.

בהתאם לכך, ממצאי הסקר העלו שבעקבות אותה תחושה של העובד החרדי שהמעסיק החילוני אינו מבין ומתחשב בצרכיו, ל45% מהציבור החרדי חשוב שסביבת העבודה תהיה חרדית אף היא על מנת לשמור על ערכיו ועקרונותיו.

29.5% הצביעו על סביבת עבודה מעורבת כאתגר הגדול של החרדי המעוניין להשתלב בשוק התעסוקה. 37.3% אמרו כי האתגר הגדול הוא החשש שהדבר יפגע בהקפדתם על הלכות והערכים שהינם חלק משגרת חייהם, 11% טוענים כי החיבור לאינטרנט הוא האתגר הגדול ורק 13.1% סבורים שאין כל בעיה לחרדי להשתלב בשוק התעסוקה החילוני.

משה הרשלרצילום: משה הרשלר
משה הרשלר

משה הרשלר, מנהל מחלקת שיח בארגון גשר, מציין כי "האתגר הגדול של העשור הקרוב הוא פיתוח המסוגלות של המגזרים השונים בעם לחיות זה לצד זה בכבוד, וזאת מבלי שכל מגזר יחוש שעולמו התרבותי נתון באיום כל שהוא מהמגזר האחר".

הרשלר ציין כי "הארגון פועל למען הנגשה תרבותית, בכדי שהצמתים בהם המגזרים השונים נפגשים יתנהלו בשלום ובאחווה".
חרדים תעסוקת חרדים סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד