ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פרסום ראשון • שערורייה בב"ב: התאומות החסידיות בבית, בלי סמינר - שלושה חודשים

פרסום ראשון • מקרה מצער וכואב נחשף בבני ברק: שלושה חודשים מתחילת שנת הלימודים ותאומות חסידות עדיין יושבות בבית לאחר שלא התקבלו לסמינר • ההורים זועקים בכאב: "פנינו לכל גורם אפשרי, אבל הבנות שלנו עדיין בבית". העירייה: "עושים מאמץ להסדיר הנושא" • הסיפור המלא

אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)
אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)

פרסום ראשון • שערורייה בבני ברק: המצב בו תלמידות יושבות בבית כאשר כל חברותיהן כבר לומדות בסמינרים, לא מתקבל על הדעת. הערב אנו חושפים ב"בחדרי חרדים" מקרה מצער וכואב המתרחש מזה מספר חודשים בעיר בני ברק.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי תאומות חסידות, בנות העיר, אסתר ומלכה, שלמדו בבית הספר חסידי ויזניץ', לא התקבלו לשני סמינרים אליהם נרשמו. כעת, למעלה משלושה חודשים לאחר תחילת שנת הלימודים, הבנות עדיין יושבות בצער בבית ללא סמינר.

לדברי גורם המעורה בפרשה, במשרד החינוך ניסו בעבר לפעול לטובת שיבוץ הבנות בדרך לא רשמית בסמינר המדובר אולם לאחר שמנהלת הסמינר התנגדה וראש העיר סירב לשבץ את הבנות לסמינר זה, לא נותרה למשרד ברירה.

הורי הילדות שלחו מכתב לאיציק זהבי, מנהל המחוז החרדי, בו גוללו את הסבל שעובר על הבנות. במכתב, המתפרסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", כותבים ההורים: "מזה שלושה וחצי חודשים בנותינו אסתר ומלכה בלך האמורות ללמוד בכיתה ט' למדו ביסודי בבית יעקב ויז'ניץ אינן משובצות. האחראים לשיבוצים עיריית בני ברק ובראשם ראש העיר הרב חנוך זייברט מתנערים מכל אחריות בנדון. לטענתו אינו יכול לכפות על התיכונים את שיבוץ הבנות".

ההורים טוענים כי בזמן הרישום הם רשמו את בנותיהם לשני סמינרים (השם שמור במערכת א.מ.). "עלינו לציין כי הרישום לסמינרים היה לפני שנה בדיוק בחודש חשוון וכי למחרת הרישום הנהלת סמינר ויז'ניץ התקשרו להודיע שבנותנו אפילו לא נכנסות לרישום (ציטוט של ההנהלה)".

ההורים אף מצרפים למכתב ששלחו לזהבי את ההתכתבות בעניין. "בחודש אדר עם קבלת מכתב הסירוב מסמינר תורני חסידי פנינו לגב' פנינה רוטנר - קבסי"ת מטעם עיריית בני ברק האחראית לשיבוץ הבנות החסידיות. פנינה הרגיעה ואמרה שמדובר בתהליך ארוך שיקח זמן, אך עד לתחילת שנת הלימודים הבנות יהיו משובצות.

"במהלך חודשים אלו פנינו לכל גורם אפשרי בעירייה: הרב ספרא, מנהל אגף החינוך, שתשובתו עולה ללשכה לסדר, בקש את הטלפונים שלנו, ולעת עתה לא יצר קשר. גב' פנינה שניסתה והתאמצה ולבסוף אמרה שזה למעלה מסמכותה והנושא בטיפול ראש העיר".

ההורים מוסיפים, "פנינו כמובן לראש העיר בכבודו ובעצמו, ותשובתו - הנושא בטיפול, אני מטפל בזה – עד עצם היום הזה באחד הפעמים מני רבות מאוד ששליחנו העסקן הרב יעקובוביץ נכנס אליו, ענה ותמה ראש העיר - מה הן עדיין לא משובצות?? על מי חלה חובת השיבוץ?? על העסקנים, שפעלו ללא לאות, או העירייה שאפילו לא יודעת שהן לא משובצות".

לדברי ההורים, "לקראת לתחילת הלימודים התשובות שהתקבלו מלשכת ראש העיר ע"י מזכירתו גילה זילברמן - לגורמים שביקשו לסייע ולקדם את הטיפול בעירייה: שיפנו לקהילה שיעזרו, מה הם עושים? כמה הם מתאמצים, אלו בנותיהן, וכי עיריית בני ברק לא מתחייבת לסמינרים אלו ויכולה לשבצם גם בסמינר ברעננה (מדובר בסמינר לבנות בעייתיות מכל הבחינות) תשובה פוגענית ומעליבה. ובכל מקרה מדובר בתושבות בני ברק וזה לא נותן מענה הן מבחינה גיאוגרפית והן מבחינות המגזר אליו אנו משתייכים ואורח חיינו כחסידים".

ההורים ממשיכים: "יש לציין שהפכנו אבן על אבן. אין אדם מקושר, או בתפקיד בכיר שלא פנינו אליו כולל רבנים שנתנו הוראה לקבל את בנותינו. איננו צריכים להתנצל על כך גם אם לא היינו פונים, האחד והיחיד שחייב בשיבוץ בנותנו הינו עיריית בני ברק - ומשרד החינוך האחראי על חוק חינוך חובה. אכן פנינו גם למפקחת משרד החינוך גב' רות אלמליח - שהבטיחה לטפל בפניותנו, והתשובה לפניכם - בנותנו בבית!!!".

לסיום כותבים ההורים לזהבי: "בכל פעם שפנינו ללשכת ראש העיר דחו אותנו בלך ושוב והנושא בטיפול. עלינו לציין שמחנכותיהן בבית יעקב ויז'ניץ המומות מאי קבלת בנותינו לסמינר, וניסו ללא לאות לפנות למנהלת סמינר תורני חסידי שלא הסכימה אפילו להקשיב לדעתן על בנות ערכיות ומיוחדות שהן חינכו אותן שנה שלמה ויכולות להעיד עליהן. מחנכות אלו פנו גם לסמינר ויז'ניץ, ונתקלו בחומה מדובר בבנות איכותיות, צנועות, שמתאימות לסמינרים אלו בכל קריטריון הנדרש ולמרות זאת סירבו לקבלן. אין פוצה פה, אין דין ואין חוק".

פנינו לרב יעקובוביץ המוזכר במכתב, ממנו מובן כי הוא פועל בנושא. לדבריו, "אני מנסה בכל הדרכים לסדר את העניין, בינתיים ללא הצלחה".

בעיריית בני ברק מסרו בתגובה ל"בחדרי חרדים": "מדובר בשתי בנות שלא התקבלו לסמינר אליו נרשמו בגלל סירובה של ועדת הקבלה של הסמינר, בשל אי התאמתן לקהילה של הסמינר. בד בבד, נעשים כל המאמצים להסדיר את הנושא בהקדם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "האחריות על שיבוץ הבנות נמצאת בידי הרשות המקומית והיא האחראית היחידה לעשות זאת".
סמינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד