י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אחרי ההכרזות בבתי הכנסת: עצרות המחאה בפרשת ערד יוצאות לדרך

במהלך השבת, וכרזו בבתי הכנסת של חצרות הקודש, הוראות להשתתף בעצרות המחאה נגד חילול בית הכנסת בערד • ההכנות לקראת העצרות בבני ברק, אשדוד וירושלים בעיצומן • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים לקראת השבוע הסוער

חסידי גור. צילום: לע"מ
חסידי גור. צילום: לע"מ

סערת העיר ערד: בחצרות הקודש, נשלמות ההיערכות לישורת האחרונה לקיום שלוש עצרות מחאה מרכזיות, בבני ברק, אשדוד וירושלים, השבוע.

בבני ברק תתקיים העצרת בשלישי, באשדוד ברביעי, והעצרת הגדולה תתקיים ביום חמישי בירושלים.

העצרת תחל בשעה 15:30 בתפילת מנחה, פרקי תהילים ונואם אחד שזהותו טרם ידועה. כפי הנראה הוא לא יהיה מחסידי גור. העצרת תהיה ללא בימת מכובדים. שלט אחד יוצב בה, כדי להביע את מטרת העצרת. האירוע יימשך כשעה בלבד.

המוחים יתרכזו באזור רחוב מלכי ישראל - מבניין רשות השידור עד כיכר השבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מחר אחר הצהריים תתקיים ישיבה במשטרה, לקראת סדרי העצרת, אצל מפקד המרחב. מי שמארגנים את האירוע וישתתפו בישיבה, יהיו שלושת הנציגים של אגודה בעיר, סגן ראש העיר יוסי דייטש, שלמה רוזנשטיין ויוחנן וויצמן.

במהלך השבת נערכה הכרזה בכלל חצרות החסידים, לבוא ולהשתתף בעצרות בכל רחבי הארץ. ההכרזות היו בבתי המדרש של גור, ויז'ניץ, צאנז, ביאלא, סאדיגורה, מודז'יץ אלכסנדר, דאראג, סטריקוב, מכנובקא בעלזא, ספינקא, לעלוב, פיטסבורג, ישיבת חכמי לובלין ועוד.

הערב (מוצאי שבת) נכנסו שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ ישראל אייכלר, למעונו של האדמו"ר מבעלזא להתייעצות לקראת המחאות. האדמו"ר מבעלזא חיזק ועודד את השר ליצמן על המאבק ובירכו שיצליחו לקדש שם שמים.

גם ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט וסגנו אליהו דדון נכנסו הערב, לחבר מועצת החכמים הגר"ש בעדני שהורה בשמו לכל הישיבות והכוללים לבוא להשתתף בעצרת ביום שלישי בבני ברק.

בשולי הדברים נראה שהליטאים קיבלו רגליים קרות באשר להשתתפותם. אך זה אינו סופי. בחמישי האחרון בעת ישיבת ועדת ההיגוי, סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא הגיע לישיבת עבודה וחתך אחרי זמן קצר. גם בירושלים לא רואים בינתיים שיתוף פעולה עם הליטאים, למרות ביקורו של השר ליצמן במעונו של הגראי"ל שטיינמן.

אך במספר בתי כנסת מרכזיים של ליטאים הוכרזה הוראה על השתתפות, וזאת בהוראת גאב"ד חניכי הישיבות הגר"מ גרוס - כולל בתי הכנסת: "יוצאי פוניבז'", "אוהל תמר", "הליכות חיים" ו"חניכי הישיבות הגר"א". הגר"מ גרוס התקשר בעצמו לגבאים בערב שבת וביקשםלעשות זאת.
חסידות גור פרשת ערד ליטאים מחאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד