י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מרגי על פרשת "התאומות החסידיות": "פניתי למחוז החרדי, ללא הועיל"

שתי תאומות חסידיות מבני ברק יושבות בבית מאז תחילת שנת הלימודים, לאחר שסורבו להתקבל לשני סמינרים נחשבים בעיר - כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' • ח"כ מרגי מגיב לראשונה לפרשה המזעזעת, ומסביר את הסיבה לתופעה הקשה

בנו סמינר, תמונת אילוסטרציה: פלאש90
בנו סמינר, תמונת אילוסטרציה: פלאש90 צילום: יונתן זינדל פלאש90

 

פרשת התאומות החסידות מבני ברק שיושבות בבית מאז תחילת שנת הלימודים לאחר שלא התקבלו לסמינר, עליה דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר עוררה הדים רבים בעיר - אנשי חינוך ועסקנים הביעו תמיהה כיצד יתכן שכבר חלפו שלושה חודשים מתחילת השנה ושתי הבנות עדיין ללא סמינר?

 

ח"כ יעקב מרגי מש״ס, יו״ר ועדת החינוך של הכנסת, מגיב ל'בחדרי חרדים' על הפרשה ואומר כי ״המקרה הובא לידיעתי לפני כחודש, ובעקבות דברי המשפחה פניתי למחוז החרדי במשרד החינוך, שם ניסו לפתור את הבעיה מול הרשות המקומית בהידברות - דבר שלא קרה עד עתה, והבנות יושבות בבית ללא שיבוץ.

"בנוסף, החלטתי לעלות שלב בכדי להביא לפתרון לבנות ופניתי לגברת עופרה ברכה, מנהלת האגף לביקורת ברשויות המקומיות במשרד הפנים, על מנת להורות לעיריית בני ברק לשבץ את הבנות בבתי הספר. למרות מכתבה המדבר בעד עצמו, טרם שובצו הבנות על ידי הרשות המקומית״, מספר מרגי ל'בחדרי חרדים'.

מרגי מוסיף - "מדובר בבנות מהמגזר החסידי, שאף מבית האדמו"ר לחצרו הן משתייכות התבקשתי לסייע. עד כה עשיתי את כל המאמצים לסייע בשיבוץ, אולם עיריית בני ברק מסרבת לשתף פעולה ולשבץ את הבנות הראויות ללמוד בסמינר החסידי.

"במהלך השנה האחרונה טיפלתי במקרים רבים של תלמידות אשכנזיות שסורבו על ידי סמינרים שונים, משום שההורים הם 'חרדים עובדים'. אני סבור שאם שר החינוך נפתלי בנט לא ישנה את נהלי הרישום, ויבצע שיבוץ כפוי ושלילת רישיון ניהול, אנו נמצא את עצמנו גם בשנה הבאה מול בעיות דומות" הוסיף הח"כ.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' ביום חמישי האחרון, שתי תאומות חסידות - אסתר ומלכה מבני ברק שלמדו בבית הספר החסידי ויזניץ', לא התקבלו לשני סמינרים אליהם נרשמו. כאמור, כבר למעלה משלושה חודשים לאחר תחילת שנת הלימודים והבנות עדיין יושבות בצער בבית ללא סמינר.

לדברי גורם המעורה בפרשה ששוחח עם 'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר "במשרד החינוך ניסו בעבר לפעול לטובת שיבוץ הבנות בדרך לא רשמית בסמינר המדובר, אולם לאחר שמנהלת הסמינר התנגדה וראש העיר סירב לשבץ את הבנות לסמינר זה, לא נותרה למשרד ברירה".

הורי הילדות שלחו מכתב לאיציק זהבי, מנהל המחוז החרדי, בו גוללו את הסבל שעובר על הבנות. בין השאר סיפרו ההורים כי בזמן הרישום נרשמו הבנות לשני סמינרים (השם שמור במערכת א.מ.) - "עלינו לציין כי הרישום לסמינרים היה לפני שנה בדיוק בחודש חשוון וכי למחרת הרישום הנהלת סמינר ויז'ניץ התקשרו להודיע שבנותנו אפילו לא נכנסות לרישום (ציטוט של ההנהלה)".

"יש לציין שהפכנו אבן על אבן. אין אדם מקושר, או בתפקיד בכיר שלא פנינו אליו כולל רבנים שנתנו הוראה לקבל את בנותינו. איננו צריכים להתנצל על כך גם אם לא היינו פונים, האחד והיחיד שחייב בשיבוץ בנותנו הינו עיריית בני ברק - ומשרד החינוך האחראי על חוק חינוך חובה. אכן פנינו גם למפקחת משרד החינוך גב' רות אלמליח - שהבטיחה לטפל בפניותינו, והתשובה לפניכם - בנותנו בבית!!!" כתבו ההורים מדם ליבם.

במכתב מתחו ההורים ביקורת על לשכתו של ראש העיר חנוך זייברט, שם בחרו לעמוד מנגד - "בכל פעם שפנינו ללשכת ראש העיר דחו אותנו בלך ושוב והנושא בטיפול. עלינו לציין שמחנכותיהן בבית יעקב ויז'ניץ המומות מאי קבלת בנותינו לסמינר, וניסו ללא לאות לפנות למנהלת סמינר תורני חסידי שלא הסכימה אפילו להקשיב לדעתן על בנות ערכיות ומיוחדות שהן חינכו אותן שנה שלמה ויכולות להעיד עליהן. מחנכות אלו פנו גם לסמינר ויז'ניץ, ונתקלו בחומה מדובר בבנות איכותיות, צנועות, שמתאימות לסמינרים אלו בכל קריטריון הנדרש ולמרות זאת סירבו לקבלן. אין פוצה פה, אין דין ואין חוק".

בעיריית בני ברק מסרו בתגובה ל"בחדרי חרדים": "מדובר בשתי בנות שלא התקבלו לסמינר אליו נרשמו בגלל סירובה של ועדת הקבלה של הסמינר, בשל אי התאמתן לקהילה של הסמינר. בד בבד, נעשים כל המאמצים להסדיר את הנושא בהקדם".

ממשרד החינוך מסרו בתגובה ל"בחדרי חרדים": "האחריות על שיבוץ הבנות נמצאת בידי הרשות המקומית והיא האחראית היחידה לעשות זאת".

התאומות החסידיות מרגי סמינרים קבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד