י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עם אלות וגז פלפל: נערי שוליים פרצו לבי"כ, הכו וביזו את הרבי. צפו

מספר נערי שוליים פרצו לבית המדרש של חסידות לוצק בירושלים, ביזו את מקומו של האדמו"ר, התפרעו והכו את החסידים באלות וגז פלפל. אחד הגבאים ל"בחדרי": "הם צועקים 'אתם אשכנזים, לא יהודים'" • צפו בתיעוד בלעדי ממצלמות האבטחה

עם אלות וגז פלפל: נערי שוליים פרצו לבי"כ, הכו וביזו את הרבי. צפו

מספר נערי שוליים פרצו אמש (שני) לבית המדרש של חסידות לוצק בירושלים, הממוקם בצומת הרחובות בר אילן-שמואל הנביא בבירה, ביזו את מקומו של האדמו"ר, התפרעו והכו את החסידים באלות וגז פלפל. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

בתיעוד ממצלמות האבטחה במקום, המתפרסם בלעדית ב"בחדרי חרדים", ניתן לראות את השתלשלות האירוע. בתיעוד נראים שלושה נערי שוליים נכנסים לבית המדרש, כשאחד מהם מתיישב בחוצפתו על כסאו של האדמו"ר.

מספר חסידים ששהו בבית המדרש התעמתו עם הנערים והצליחו להבריח אותם מהמקום. אחד המתפללים מספר ל'בחדרי חרדים': "הנערים יצאו תוך כדי שהם מבטיחים נקמה. כעבור חצי שעה הם חזרו עם קבוצה גדולה של נערים והחלו לדפוק על דלת בית המדרש".



בתיעוד מצלמות האבטחה ניתן לראות את הנערים מרימים אלות שהיו במקום ונערכים למהומה אלימה. כאשר דלת בית המדרש נפתחה פרצו הנערים לבית המדרש והחלו להכות את החסידים שהיו במקום.

"משנפתחה הדלת הם נכנסו עם מוטות וברזלים, ואף אחד מהם השפריץ גז פלפל, כולם נחנקו ויצאו החוצה", מספר אחד החסידים ל"בחדרי". "גם הרבי עצמו, ששהה באותה עת בקבלת קהל, נאלץ לצאת החוצה"

כוחות משטרה שהוזעקו למקום צפתו בתיעוד ממצלמות האבטחה וביקשו לגשת ולהתלונן בתחנת המשטרה. ל"בחדרי חרדים" נודע כי גבאי האדמו"ר אכן פנה לתחנת המשטרה והגיש תלונה. בעקבות הגשת התלונה, מספר נערים מהאזור עוכבו לחקירה.

אחד מגבאי בית המדרש סיפר ל"בחדרי חרדים" כי לא מדובר באירוע ראשון: "הנערים האלו מתנכלים לבית המדרש באופן קבוע. ניסינו כמה פעמים לדבר איתם בצורה יפה, אך הם בשלהם - צועקים "אתם אשכנזים, לא יהודים". למעשה אנו יודעים בבירור שהם גונבים בשבתות והם ממשיכים בשלהם. נקווה שהפעם יהיה לזה סוף".

המקלות ששברו נערי השוליים אמש




חסידות לוצק נוער שוליים פריצה פוגרום תלונה במשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד