י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החרדים שנכלאו לאחר שנתפסו עם סמים בספרד שבו לישראל

לאחר שנתיים וחצי בכלא בספרד, שוחררו שני הצעירים החרדים שנכלאו לאחר הברחת סמים - ושבו לישראל • 'בחדרי חרדים' עם סקירת פרשות הסמים במגזר, שחובקות עולם ומאיימות על שלומם של לא מעט צעירים תמימים

סמים. יוסי זמיר פלאש90
סמים. יוסי זמיר פלאש90

לאחר שנתיים וחצי בכלא בספרד, שוחררו ושבו לישראל: שני צעירים חרדים בשנות ה-20 לחייהם נסעו לפני כשנתיים וחצי לספרד. במהלך שהותם במדריד, נעצרו על ידי המשטרה המקומית כשברשותם כמה קילוגרמים של חשיש מרוקאי, שהיה מיועד להברחה.

אחד מחבריהם אומר ל'בחדרי חרדים' הערב - "מעצרם הגיע בעקבות מידע מודיעיני שהועבר על ידי הרשויות בישראל לספרד". לדבריו, "הם תמימים ולא הבינו עד כמה הם יכולים להסתבך עם ההברחה". השניים נידונו לארבע שנות מאסר.

לאחרונה, השניים - המתגוררים באיזור ירושלים ומהצפון, הגישו בקשה לשיחרור מוקדם על בסיס התנהגות טובה. להפתעתם, חברי הוועדה קיבלו את הבקשה של שניהם, ואתמול הם שוחררו ממאסר - כך מסרו חבריהם ל'בחדרי'. היום בשעה 16:30 השניים נחתו בנמל התעופה בן גוריון, ושבו לבני משפחתם.


קבלת הפנים לאסירים המשוחררים בנתב"ג

בשנים האחרונות לא מעט צעירים חרדים נעצרו בישראל וברחבי העולם לאחר שנתפסו מבריחים סמים. לרוב, אותם צעירם אינם יודעים להעריך נכון את הסיכונים שהם לוקחים על עצמם עם הברחת הסמים. לעיתים אומרים להם שמדובר בהברחה של תכשיטים או סיגריות, ובסופו של הליך - תמורת סכום כסף שנראה מפתה בעיניהם, הם מבצעים את ההברחה על הסיכון שבדבר.

באחד המקרים שאירעו בחודשים האחרונים, צעיר בן 22 מבני ברק, משה קלין, הבריח 7.5 קילו קוקאין מאמסטרדם לישראל תמורת 40,000 ש"ח ונתפס עם הנחיתה, לאחר שהתקבל מידע מודיעיני בעניינו. הוגש נגדו כתב אישום ומעצרו הוארך עד תום ההליכים, לטענתו, נאמר לו שהוא מבריח יהלומים. במסגרת הפרשה נעצרה גם תושבת ביתר בת 25.


צפו: מפרקים את המזוודה של קלין

לאחר שפרקליטו עו"ד ניר יסלוביץ' ביקש לקבל תסקיר, נעתר לכך בית המשפט ובעקבות כך שהוא יצא חיובי, וכן בעקבות הערות השופט על המשטרה שלא איפשרה לקלין להפגש מיידית עם עורך דין, החליט בשבוע שעבר לשחררו למעצר בית עם אזיק אלקטרוני עד תום ההליכים נגדו.

בחודש אב נחשף ב'בחדרי' כי שלושה בחורים שגדלו בבתים חרדים נעצרו כשאצל אחד מהם נתפסו למעלה מ-13,000 כדורי אקסטזי ו-1.3 קילו סמי MDMA אותם הבריחו מגרמניה. נגד שניים מהם הוגש כתב אישום. בנוסף, באדר תשע"ו נעצר בברזיל גבאי בית כנסת מאשדוד, לאחר שברשותו נמצאו 1.5 ק"ג של קוקאין טהור. חמישה חודשים לאחר מכן הוא שוחרר על ידי הרשויות ושב לישראל.

במקרה אחר נעצרו בחודש אייר שני צעירים חרדים במעבר טאבה כשברשותם סמים, לאחר התערבות משרד החוץ הוחזרו השניים לישראל. בסמוך לחג הפסח נחשף ב'בחדרי' כי נעצר חרדי כבן 30 מי-ם לאחר שנשלח אליו משלוח עם כקילו קנאביס, גם נגדו הוגש כתב אישום. בחודש טבת נעצרו זוג חרדים בקייב כשברשותם שקית סמים, לטענת קרוביהם מדובר היה בסמים שהושחלו למזוודתם, במסגרת סכסוך הליך גירושין של אחד מהם.
סמים הברחות חרדים סמים מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד