ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

משבר כלכלי-יהודי: הולאם בנק המיליארדרים

ממשלת אוקראינה הודיעה על הלאמתו של אחד הבנקים הגדולים במדינה, הנמצא בבעלותם של שני אנשי עסקים יהודיים הממוקמים בצמרת המיליארדרים בעולם • כל הפרטים

חיילים אוקראינים מאבטחים את הבנק המרכזי במדינה (צילום: רויטרס)
חיילים אוקראינים מאבטחים את הבנק המרכזי במדינה (צילום: רויטרס)

רעידת אדמה פיננסית באוקראינה - ממשלת אוקראינה הודיעה ביום שני השבוע כי היא מלאימה את בנק "פרייבט בנק", שהוא הבנק הגדול ביותר באוקראינה ומשתייך לשני בעלי הון יהודים.

פרייבט בנק נחשב למוביל ביותר מבחינת מספר הלקוחות, תיקי האשראי והמסים ששולמו למדינה. "פריבט-בנק" הוא הבנק היחיד מבין הבנקים האוקראיניים הגדולים שהונו הוא אוקראיני ב-100%. רק לשם הפרופורציה יש לציין כי בבנק עובדים מעל ל-30 אלף פקידים.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', בהודעה שהוציא הבנק המרכזי באוקראינה הסבירו השלטונות כי הבנק צבר גירעון של 5.6 ביליון דולר, עקב ניהול שיטת הלוואות מסוכנות - כאשר 97 אחוז מההלוואות נעשו לחברות מקושרות לבעלי המניות, כך על פי דברי ההצהרה.

נשיא הבנק הינו גנאדי בוגולובוב, איש עסקים יהודי-אוקראיני ונשיא הקהילה היהודית בדנייפרופטרובסק. בוגלולובוב הוא מייסד מרכז "מנורה", המרכז היהודי הגדול בעולם, חולש על אימפריית בנקאות, מכרות ונפט, תקשורת ומזון ונחשב לאחד מהאנשים העשירים באוקראינה. בשנת 2015 דורג במקום 1369 ברשימת עשירי העולם של פורבס, עם הון מוערך של 1.3 מיליארד דולר. גנאדי הינו כאמור נשיא בנק פריבאט, חבר מועצת המנהלים של בנק מוסקומפריבאט, והבנק המוסקבאי למסחר. יחד עם איגור קולומויסקי, גנאדי מחזיק ב-44% ממניות בנק פריבאט ומפעלי הרכבים של סטאחאנוב וז'פורוז'יה.

שותפו איגור קולומויסקי גם הוא איש עסקים יהודי אוקראיני שדורג במקום הרביעי בין עשירי אוקראינה, ובמקום ה-459 בעולם עם 2.5 מיליארד דולר (בהתאם לדירוג של פורבס משנת 2011).

קולומויסקי, שנולד בעיר דנייפרופטרובסק וסיים לימודי הנדסה, הוא בעל אזרחות ישראלית המחזיק בבית מפואר בהרצליה פיתוח - אך מתגורר בשווייץ. הוא ושותפו גנאדי בוגלובוב תורמים ליד ושם ומחזיקים בקבוצת הכדורגל דניפרו שבאוקראינה. בשנת 2008 תרם יחד עם שותפו גנאדי בוגלובוב וואדים רבינוביץ' לשחזור והקמת בית הכנסת החורבה ברובע היהודי בירושלים, וב-21 בספטמבר 2011 ייסד יחד עם ואדים רבינוביץ' את ערוץ החדשות היהודי.
אוקראינה בנק מיליארדר יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד