י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הלומדעס' של מוזס: סכסוך עם גפני, מחאת גור ומשבר הדיור

יו"ר סיעת יהדות התורה עם פינת הסיכום הפוליטי השבועית בוידאו לגולשי 'בחדרי חרדים', מתייחס למשבר שפרץ השבוע בין ח"כי אגודת ישראל ליו"ר ועדת הכספים: "זה לא סימפטי אם אין שקיפות. אפשר להביא 9 מנדטים" • צפו

הלומדעס' של מוזס: סכסוך עם גפני, מחאת גור ומשבר הדיור

שבוע סוער עבר על חברי הכנסת. מההצבעות על תקציב המדינה ועד הסערה בתוך סיעת 'יהדות התורה', בין שר הבריאות יעקב ליצמן ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בעימות על אופן חלוקת הכספים הקואליציוניים של המפלגה.

"בחדרי חרדים" מגיש את פינת הסופ"ש 'הלומדע'ס של מוזס' של יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ אליעזר מנחם מוזס, בה הוא מתייחס לכל הנושאים הבוערים, וגם: מהו ההבדל בין ביזוי בית הכנסת בערד לפוגרום בציון רבי נחמן באומן ומדוע הליטאים לא מצטרפים למאבק הגוראי.

מוזס מתייחס בפה גלוי למהומות בתוך סיעתו ואומר כי "כוחנו באחדותנו, כל החישובים של שישים מול ארבעים - את זה צריך להשאיר בקיבוץ חפץ חיים, הייתה ועידה יפה, הופעתי שם, אבל אין מקום היום לדברים האלו, יש עוד שנתיים לעבוד ולעמול קשה, אם לא יהיו ויכוחים בינינו ולא יעבור דם רע בינינו - אנחנו יכולים להכניס גם תשעה מנדטים".



אם האחדות כל כך חשובה, מדוע אתם דורשים מגפני לתת הסברים על חלוקת התקציב הסיעתי ומדוע אתם גורמים למחלוקת בידיים?

"התכנסנו להיפך, על מנת לא להביא לידי כך שיבוא איזה פיצוץ וחלילה הכספים האלו לא יגיעו ליעדם, היעד של הכספים האלו חשוב ביותר, איך לעשות את זה? מכיוון שאנחנו סיעה, וכל אחד יש לו את החלק והכוח של גדולי ישראל ושל הציבור כשליחי ציבור, אז זה לא הכי סימפטי ונעים אם באים אלי בבית הכנסת ושואלים אותי על איזה כספים זה מדובר, מי העביר ולמה העבירו, חשוב שכולם ידעו מזה, השקיפות זה חלק מנושא השלום, 'שקיפות זה והייתם נקיים'".

לסיום התייחס מוזס לגזרי העיתונים הרבים המונחים על שולחנו ואמר כי כולם קשורים למצוקת הדיור במגזר החרדי, למרות זאת אמר כי הוא לא יכול להבטיח שימצא פתרון למצוקה, "דירות לא מייצרים תוך לילה, הלומדע'ס של ייצור דירה בתוך לילה הוא רק במוצאי שבת בזמירות של איש חסיד היה, שם הוא מייצר דירה בלילה", אומר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מוזס ל'בחדרי חרדים'.
מוזס פינה פוליטיקה גפני כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד