י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בצל המחאות: עיריית ערד נכנעה לחסידות גור?

האם עיריית ערד נכנעה לחסידות גור? בצל מאבקי גור וראש עיריית ערד ניסן בן חמו מ'יש עתיד', הודיעה העירייה על כוונתה להקצות חמישה מבנים לגני ילדים של החסידות. גורמים בעיריית ערד ל"בחדרי": "העירייה ממשיכה בעבודתה הרגילה"

ראש העיר ערד (פלאש 90)
ראש העיר ערד (פלאש 90) צילום: פלאש 90

 

האם עיריית ערד נכנעה לחסידות גור? בצל מאבקי גור וראש עיריית ערד ניסן בן חמו מ'יש עתיד', אתמול (חמישי) פורסמה מודעה במקומון בערד המודיעה על הליך מקוצר להקצאת 5 מבנים לעמותת 'מאור הדרום' שמפעילה את חיידר גור בעיר.

גורמים בעיריית ערד אומרים ל"בחדרי חרדים" כי "העירייה ממשיכה בעבודתה הרגילה והמסודרת הכוללת הקצאות מבנים לצרכי ציבור על פי הנהלים ועל פי החוק. מי שטוען אחרת טועה במקרה הטוב או שבוחר להסית ולחרחר מלחמה במקרה הרע".

גורם אחר בעירייה אמר ל"בחדרי חרדים" על הטענה כביכול העירייה נכנעה לחסידי גור: "גם כשיש משהו טוב מישהו מחפש להתסיס".

כפי שדווח אמש ב"בחדרי חרדים" גם השבת מתכוונים אנשי יש עתיד להפגין מול בית הכנסת של החסידות, זאת בניגוד להכחשות "יש עתיד" כי הם אלו שמתסיסים את העיר במאבק בין חרדים לחילונים. אחרי שגם בשבת שעברה, הם הגיעו להפגין אך ממתפללי בית הכנסת זכו להתפלל לאחר חודש באין מפריע בעקבות כך שהמשטרה שמרה על הסדר במקום.

כפי שדווח לראשונה ב"בחדרי חרדים", המחאה סביב חילול בית הכנסת בערד פרצה לפני שבועיים, כאשר בליל שבת הגיעו כמה עשרות קשישים בראשות חברי המועצה של 'יש עתיד' וחיללו את קדושת בית הכנסת והשבת בצורה מחפירה, נכנסו להיכל התפילה גלויי ראש עם מצלמות, שוחחו בטלפונים ושיבשו את מהלך התפילה, כך לטענת חסידי גור. ב'יש עתיד' הכחישו כי אנשיהם היו מעורבים באירוע, אך חסידי גור שהיו עדים לתקרית התעקשו בפני 'בחדרי' כי מדובר באנשי 'יש עתיד'.

מדובר בעימות אשר נמשך לאורך תקופה, מאז זכה בבחירות ראש העיר הנוכחי מטעם 'יש עתיד' ניסן בן חמו. היחס מאז כניסתו לתפקיד, לתושביה החרדים, בעיקר אלו מחסידי גור, הפך קשה מאוד. גם מעורבות השר ליצמן לא סייעה וראש העיר מקשיח פעם אחר פעם את עמדותיו.

בנוסף, החסידים בערד מעידים כי בחודשים האחרונים החלו להתקיים מידי שבת פרובוקציות 'חוקיות' בעיר. שיירות רכבים, כרוזים והתאספות של חילונים בערבוביה סמוך לבית הכנסת. מספר פעמים אף דווח כי נכנסו פנימה אל תוך בית הכנסת.

חילול בית הכנסת בערד הקצאת מבנים חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד