י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לא התאפקו: שרי הממשלה שחיללו שבת בתגובה להחלטת האו"ם

לשכת ראש הממשלה נמנעה מלהגיב בשבת, אך דוברו האישי של ראה"מ הגיב לעיתונאים • מי שלא התאפקו הם השרים כץ, שטייניץ וגלנט ושורה ארוכה של חברי כנסת - בעיקר מהאופוזיציה • והיה גם ב'יש עתיד' מי שהדגיש: "אנחנו זמינים בשבת"

עצרת האו''ם. צילום: אבי אוחיון, פלאש 90
עצרת האו''ם. צילום: אבי אוחיון, פלאש 90

החלטת האו"ם נגד ההתנחלויות בישראל – תפסה את הפוליטיקאים הישראלים בעיצומה של השבת – מה שמנע מחלקם לפרסם הודעות תגובה בשבת, אולם היו כאלה שלא הצליחו להתאפק וחשבו שתגובתם דחופה ולא יכולה להמתין למוצאי שבת.

בגלל השבת, לשכת ראש הממשלה לא פרסמה תגובה להחלטה האנטי ישראלית באו"ם, אולם דוברו האישי של נתניהו השיב באופן אישי לבקשות שנשלחו אליו והתפרסמו לאחר מכן כ"גורמים בלשכת רוה"מ".

למרות זאת, שלושה שרים בממשלת ישראל שיגרו הודעות לעיתונות בעיצומה של השבת, שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, יובל שטייניץ, שכבר בליל שבת פרסם בדף הפייסבוק הרשמי שלו את התגובה הבאה: "האו"ם הוכיח שוב את העוינות הבסיסית שלו לישראל ואת האובססיה של העיסוק בה, ולא בטרגדיות המתרחשות בסוריה וברחבי המזה"ת. ארה"ב שעמדה תמיד לצידה של ישראל במועצת הביטחון, עמדה היום מהצד והפקירה את בעלת בריתה היחידה במזה"ת להחלטה עוינת וחד צדדית. מצער מאוד ש-8 שנות ידידות ושיתוף פעולה עם ממשל אובמה, למרות חילוקי דעות במספר נושאים, מסתיימים באקורד נקמני וצורם".

מלבד השר שטייניץ, פרסם גם שר הבינוי והשיכון יואב גלנט תגובה בדף הפייסבוק הרשמי שלו: "כנראה שאת הבעיות האמתיות בעולם כבר פתרו: הסתיים רצח העם בסוריה, איראן הפסיקה לחתור לנשק גרעיני, אין טרור באירופה ואפריקה משגשגת. במועד תמוה, כגנבים בלילה, החליטה מועצת הביטחון של האו״ם להעביר החלטה בהולה נגד ישראל, תוך שעות".

גלנט הוסיף כי "לפני כשבוע, ארה"ב ציידה את ישראל במטוסים המתקדמים בעולם לאור הבנת הזירה והאיומים באזור, היום הנשיא אובמה ושר החוץ קרי הפקירו את ישראל בזירה המדינית, בידי גורמים עוינים. ההחלטה המאוזנת היחידה של האו״ם בהקשר לישראל נעשתה לפני 69 שנים - בכ״ט נובמבר 1947. היא סללה את הדרך להקמת המדינה. מאז, הארגון המשיך באותו הקו של ציונות היא גזענות, החלטה שאולי בוטלה על הנייר, אך נשארה תקפה עד עצם היום הזה. נמשיך להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. האו"ם ימשיך לגנות ואנחנו נמשיך לבנות ולהיבנות".

מנגד, שר התחבורה ישראל כץ לא פרסם תגובה בעיצומה של השבת בעמוד הפייסבוק שלו, אולם תגובתו התפרסמה בליל שבת על ידי דוברות לשכתו הרשמית.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג פרסם אף הוא בדף הפייסבוק הודעה בשבת ואליו הצטרפו שורה ארוכה של ח"כים ממפלגתו. ממפלגת הליכוד בלט יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש שהעביר בשבת, תגובה לכלי התקשורת.

ב'יש עתיד' פרסמו בעיצומה של השבת הודעה שבה נכתב: "הזמנה לסיקור - יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. המסע"ת תתקיים היום. יום שבת 24.12.16 בשעה 18:00 בבית ציוני אמריקה רחוב דניאל פריש 1 בתל אביב. הגעת צוותים בשעה 17:40 להתארגנות". בקבוצת הווטסאפ של המפלגה, הוסיף דובר המפלגה בסוף ההודעה: "כפי שאתם שמים לב אנחנו זמינים בשבת".

"בחדרי חרדים" פנה ללשכות השרים שחיללו את השבת למרות מעמדם ותפקידם הממלכתי, אולם תגובה התקבלה רק מלשכת השר ישראל כ"ץ שבה נאמר כי "מדובר בהחלטה דרמטית הנוגעת למעמדה של ישראל ולנושאים בעלי משמעות בטחונית עמוקה. מקרה חירום זה חייב פעולה מיידית במספר זירות. השר ישראל כץ כשר המודיעין היה צריך להגיב ולהעביר מסר מיידי לדעת הקהל ולמקבלי ההחלטות בעולם כדי לקבל התחייבות ואת עמדתם התומכת".
חילול שבת הודעות החלטת האום תגובות שרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד