י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רכישה ראשונה לסנאפצ'ט בישראל: 40 מיליון דולר - כדי להתחרות בגוגל ומיקרוסופט

החברה צפויה להתבסס על רכישה זו במטרה לפתוח מרכז פיתוח בתחום הראייה הממוחשבת - שישראל נחשבת בו לבולטת • למוצר של סימאגן היתה תחרות עם חברות הטכנולוגיה הגדולות - בראשן גוגל עם פרויקט טנגו

רכישה ראשונה לסנאפצ'ט בישראל: 40 מיליון דולר - כדי להתחרות בגוגל ומיקרוסופט



חברת סנאפ, האחראית לרשת החברתית המדוברת של השנה האחרונה - סנאפצ’ט - רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי סימאג’ן (Cimagine), שמפתח מערכת מציאות רבודה שעוזרת למקם מוצרים אמיתיים בחלל. על פי ההערכות, החברה נמכרה תמורת כ-40 מיליון דולר. סנאפצ’ט צפויה לפתוח על בסיס רכישה זו מרכז פיתוח בישראל.

סימאג’ן מכפר יהושע הוקמה ב-2012 על ידי שלושה יזמים בעלי רקע בתחום הראייה הממוחשבת. היזמים הם יוני נבו מנכ”ל החברה, ניר דאובה סמנכ”ל מוצרים ועוזי אגרי סמנכ”ל הפיתוח שהגיע לאחר רקע בחברת מערכות הלחימה רפאל. אחד היתרונות של סימאג’ן בשוק המציאות הרבודה הוא היותם בין הממציאים הראשונים של טכנולוגיית מציאות רבודה שהיא Marker Less - כלומר, ללא צורך בסימון מיוחד למדידת האזור המציאותי.

בסימאג’ן הושקעו מיום הקמתה כ-3 מיליון דולר, ראשית מחממת אקספלור, שם גם מוקמה החברה בשנתיים הראשונות לפעילותה. לאחר מכן, השקיעו בה פלאס ונצ’רס של משפחת מולדבסקי המחזיקה באקספלור, 2B Angels של משפחת חשין ו-OurCrowd.

ההערכות הן כי מדובר במהלך של Acqui–hire שבבסיסו קניית הצוות של סימאג’ן. במקרים רבים, Acqui–hire נעשה במצב שבו סטארט-אפ בעל צוות טכנולוגי חזק, מגיע למבוי סתום וחברה הרוכשת מעוניינת בטאלנט ובידע שצבר, יותר מאת המוצר שפיתחה.

התוכניות של סנאפצ’ט לעתיד אינן ברורות, אך רכישה זו מקנה לה יכולת טכנולוגית שעשויה לשמש אותה בעתיד הקרוב, כאשר שאר חברות הטכנולוגיה הגדולות כבר מציגות יכולות מציאות רבודה מתקדמת, בהן מיקרוסופט וגוגל.

באחרונה השיקה גוגל מוצר דומה למוצר של סימאג’ן. במסגרת פרויקט טנגו של, החברה פיתחה מכשיר סלולרי שיכול לסרוק ולהבין את החלל סביבו ואת התנועה בו. ג'וני לי, ראש צוות הנדסה בפרויקט שהגיע לישראל לפני שבועיים במסגרת ועידת הדיגיטל של TheMarker, הדגים לקהל היכולת הזו מאפשרת לצרכנים להזמין ריהוט בהתאמה אישית ומן הצד השני, לחברות קמעונאיות כמו מוכרות רהיטים, דוגמת Wayfair, לנצל את הטכנולוגיה כדי להמחיש ללקוחותיהם בצורה מדויקת כיצד יראה המוצר בביתם, מה יהיה גודלו ביחס לפריטים האחרים בחדר והאם הוא מתאים לגודל החלל הפנוי.

החברה בוגרת המחזור השני של The Bridge, אקסלרטור חברות בוגרות של קוקה קולה ובשותפות עם טרנר, הפועל בישראל. קוקה קולה היא בין הלקוחות הראשונים והלקוח הגדול של סימאג'ן. "בדקנו חברות בכל העולם בתחום הזה ומצאנו שסימאג’ן היא בעלת המוצר הטוב ביותר. החברה מצליחה להביא לשיפור של מאות אחוזים ביעילות של אנשי המכירות. יש לקוקה קולה 20 מיליון מקררים בכל העולם - וזה כלי משמעותי עבור החברה", אמר גבי צ'רטוק, מנכ"ל The Bridge.

לפני חודש סנאפ, החברה האם של סנאפצ'ט, הגישה תשקיף לקראת הנפקה ראשונה לציבור (IPO), כך דיווח האתר בלומברג, לפי מקורבים לעניין.

החברה הגישה מסמכים לרשות ני"ע (SEC) בארה"ב לפני הבחירות לנשיאות, אמר אחד המקורות, אשר ביקש לא להזדהות. סנאפ תבצע את ההנפקה ככל הנראה במארס, אם כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית לגבי המועד המדויק.

מפעילת הרשת החברתית הפופולרית בקרב צעירים מבקשת לגייס 4 מיליארד דולר לפי שווי של בין 25 מיליארד דולר ל-35 מיליארד דולר, אמרו אנשים המקורבים לעניין באוקטובר, ואחד מהם אף אמר כי השווי עשוי להגיע ל-40 מיליארד דולר. זו תהיה ההנפקה הגדולה ביותר בארה"ב מאז הנפקת עליבאבא ב-2014. סבב הגיוס האחרון של סנאפ העריך את החברה בשווי של 18 מיליארד דולר.
סנאפצ'ט גוגל ראייה ממוחשבת מציאות רבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד