י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אחרי שנה בכלא: אסיר 'הולילנד' אלי שמחיוף ישוחרר לביתו

חבר מועצת העיר ירושלים לשעבר מטעם ש"ס אלי שמחיוף, שהורשע בפרשת הולילנד ועונשו הומתק בערעור, ישוחרר בשבוע הבא לאחר ריצוי שנה מאסר וניכוי שליש • בתנאים המגבילים: מעצר בית בלילות, ביקורים במשטרה ועבודה סדירה

שמחיוף בבית המשפט. צילום: יוחנן גיל, פלאש 90
שמחיוף בבית המשפט. צילום: יוחנן גיל, פלאש 90

לאחר שנה בכלא, חבר מועצת העיר ירושלים לשעבר מסיעת ש"ס שהורשע בפרשת הולילנד - אלי שמחיוף - קיבל קיצור שליש לעונשו והוא ישוחרר בשבוע הבא.

ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט הורתה על שחרורו המוקדם של אליעזר מנחם שמחיוף, האסיר המשתייך לקבוצת מורשעי פרשת "הולילנד". "זהו מאסרו הראשון של האסיר" כתבו חברי הועדה, "אשר הופגש עם נציג רש"א והוכנה עבורו תכנית טיפול שיקומית במסגרתם. הפרקליטות מצטרפת לעמדת רש"א וממליצה לשחרר את האסיר בהתאם לתכנית המוצעת".

"שמענו מפי האסיר הסבר לתנודות בגרסתו לאחר ההרשעה ואל מול גורמי הטיפול בכלא בין נציגי רש"א. לדבריו של האסיר ושל באת כוחו מקובלים עלינו ויש לקוות כי האסיר למד את לקחו, הפנים את חומרת העבירה ובהיותו איש מנוסה רב פעלים, ימצא דרך נורמטיבית להמשך התנהלותו".

על פי תנאי שחרורו, יתייצב במשטרה אחת לשבועיים, יעבוד במשרד מושקוביץ' ושות' בקביעות ובסדירות, ישהה במעצר בית בביתו בלילות החל משעה 22:00 ועד לשעה 6:00 בבוקר.

שמחיוף הורשע תחילה בשתי עבירות - קיבל מעד המדינה שבעה שיקים על-סך 95 אלף ₪. וקיבל מעד המדינה שני שיקים על-סך 70 אלף ₪ ופרט את הכסף בגמ"חים. סך-הכל שתי עבירות שונות של קבלת שוחד, אירוע כולל בסך כולל של 165,000 ₪.

בתחילה נשפט ל-3.5 שנות מאסר, קנס של 300 אלף ש"ח וחילוט בשווי 165 אלף ש"ח. "פעל אך ורק מתוך חמדנות ורדיפת בצע כסף", כתב עליו השופט רוזן. אך בערעורו זוכה מעבירה של לקיחת שוחד, ובעבירה של הלבנת הון - עונשו הופחת בערעור לשנה וחצי בלבד.

למרות הרשעתו, המשיך שמחיוף לכהן כחבר מועצה בירושלים בתקווה לשינוי הגזירה בערעור בבית המשפט העליון, אך בהמשך הודיע על פרישה, וזאת כנראה לאחר שהבין שאפסו הסיכויים שיצא זכאי. שמחיוף פינה את מקומו בעיריה לאחר חמש שנים בעין הסערה.
אלי שמחיוף שוחד הולילנד שחרור ניכוי שליש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד