י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בעקבות בחדרי - ליצמן פנה לנתניהו: עצור את חילול השבת של השרים

'בחדרי חרדים' עקב אחר הודעות שרי הממשלה שחיללו את השבת וגינו את החלטת האו"ם - על אף שאין בכך כל צורך מידי, ושר הבריאות פנה לראש הממשלה על מנת שיחדד את החוק והנהלים

ליצמן ונתניהו, צילום: לע"מ
ליצמן ונתניהו, צילום: לע"מ

בעקבות בדיקת "בחדרי חרדים": שר הבריאות יעקב ליצמן פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו נגד שרי הממשלה שחיללו את השבת, ופרסמו הודעות תגובה על ההצבעה בליל שבת באו"ם נגד ההתנחלויות בישראל.

כזכור, במוצאי שבת, "בחדרי חרדים" בדק ומצא כי שלושה שרים בממשלת ישראל חיללו את השבת באופן רשמי ופרסמו הודעות לעיתונות בעיצומה של השבת, זאת על אף שפרסומן לא היה הכרחי.

השרים שפרסמו הודעות בשבת הם שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, יובל שטייניץ מ'הליכוד', שר התחבורה ישראל כץ אף הוא מ'הליכוד' ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט מ'כולנו', כך עלה מבדיקת "בחדרי חרדים".

בעקבות כך, ליצמן כתב לנתניהו כי "נדהמתי לשמוע שכמה משרי הממשלה אצה להם הדרך והוציאו הודעות תקשורתית בשבת קודש האחרון ללא צורך מיוחד, בנושא החלטת האו"ם נגד ישראל". ליצמן הוסיף כי למרות שאין כל צורך בהודעות אלו ולמרות שאין כל ספק באשר לאי נחיצות פרסומן תוך חילול שבת – כמה וכמה שרים לא שהו להוראות הקיימות בנושא וגרמו לחילול שבת בפרהסיה.

בפנייתו דרש שר הבריאות להביא לריענון הנהלים וההוראות הברורות הקיימות בנושא ואשר מחייבות את משרדי הממשלה, שלא לעסוק בשום פעילות הכרוכה בחילול שבת, זולת לצורך פיקוח נפש בלבד.

בעקבות הפרסום והבדיקה ב"בחדרי חרדים", הבוקר פרסם עיתון "המודיע" בעמוד הראשי את דבר חילול השבת ואת פניית שר הבריאות לראש הממשלה. יודגש, כי אף לשכת ראש הממשלה פעלה במתכונת חירום בשבת, ודובריו האישיים פרסמו הודעות רשמיות לתקשורת, אולם לא בכלים הרשמיים וברשתות החברתיות אלא באפליקציית המסרים וואטס אפ.

כזכור, ב'יש עתיד' פרסמו בעיצומה של השבת הודעה שבה נכתב: "הזמנה לסיקור - יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. המסע"ת תתקיים היום. יום שבת 24.12.16 בשעה 18:00 בבית ציוני אמריקה רחוב דניאל פריש 1 בתל אביב. הגעת צוותים בשעה 17:40 להתארגנות". בקבוצת הווטסאפ של המפלגה, הוסיף דובר המפלגה בסוף ההודעה: "כפי שאתם שמים לב אנחנו זמינים בשבת".

"בחדרי חרדים" פנה ללשכות השרים שחיללו את השבת למרות מעמדם ותפקידם הממלכתי, אולם תגובה התקבלה רק מלשכת השר ישראל כ"ץ שבה נאמר כי "מדובר בהחלטה דרמטית הנוגעת למעמדה של ישראל ולנושאים בעלי משמעות ביטחונית עמוקה. מקרה חירום זה חייב פעולה מידית במספר זירות. השר ישראל כץ כשר המודיעין היה צריך להגיב ולהעביר מסר מידי לדעת הקהל ולמקבלי ההחלטות בעולם כדי לקבל התחייבות ואת עמדתם התומכת".
ליצמן נתניהו חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד