ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כך ניסו במשטרה לגייס בכיר חרדי להעיד נגד שר מכהן • צפו

בכיר חרדי בשירות הציבורי טוען כי חוקרי משטרה לגייסו כדי שישמש עד מדינה נגד שר מכהן. על פי הדיווח, האיש נחקר בחשד לשחיתות ונושא בתפקיד מרכזי בתחום המינויים: "אמרו לי בעדינות שאם לא אעיד יוגש נגדי כתב אישום" • צפו

הבכיר החרדי (צילומסך ערוץ 1)
הבכיר החרדי (צילומסך ערוץ 1) צילום: צילמסך ערוץ 1

בכיר חרדי בשירות הציבורי טוען כי חוקרי משטרה לגייסו כדי שישמש עד מדינה נגד שר מכהן בכיר. כך חשפה הערב (שני) כתבת "ערוץ 1", שלי טפיירו. על פי הדיווח, האיש נחקר בחשד לשחיתות ונושא בתפקיד מרכזי בתחום המינויים באותו גוף.

כשדמותו מוצללת וקולו מטושטש, סיפר הערב הבכיר החרדי בראיון ל"מבט", על הדרך בה ניסו החוקרים לגייס אותו להעיד נגד אותו שר, כך לטענתו.

"ביום הראשון בחקירות כבר אמרו לי 'אנחנו לא מחפשים אותך, מחפשים את הצמרת למעלה'. לא אמרו את ההצעות המגונות שלהם, אבל זה היה כבר בחקירות הראשונות" הוא מספר.

(מתוך ערוץ היוטיוב של ערוץ 1)

לדבריו, "החשדות האלה הם מופרכים, לא רציניים. כל ימיי בשירות הציבורי לא קיבלתי שוחד תמורת עבודתי בשירות הציבורי ולא חשבתי על זה. חיי האישיים יעידו על זה, אני חי בצניעות".

הבכיר החרדי מספר: "הם מבקשים ממני במילים מפורשות 'תראה, אתה אדם קטן במערכת, אנחנו לא צריכים אותך, אנחנו צריכים את האנשים מלמעלה'. ואני שואל אותם 'מה הכוונה האנשים מלמעלה?' שיסבירו. אז הם אומרים 'הכוונה זה אישי ציבור, שרים, חברי כנסת. אתה מבין לבד על מה אנחנו מדברים'".

"הם רוצים להגיע דרכי כמו שהם אמרו כל הזמן, להגיע לאישיות פוליטית בכירה ולקעקע בדרכם את המערכת השלטונית שלו" מספר הבכיר החרדי. "אני אמרתי להם כבר כמה פעמים, אני לא הכתובת, כי אין לי מה לתת להם את העניין הזה. כל דבר שהייתי חושב שהוא לא בסדר, אני התרעתי. יש את זה בכתובים. זה שהם ניסו להתעלם מזה, זה בעיה שלהם. לא בעיה שלי, אני עשיתי את מלאכתי נאמנה".

מגיע הרגע שבו הם מציבים לך על השולחן אולטימטום, וגם מאיימים במעצר אם לא תשמש עד מדינה?

"הם אומרים במפורש, שכדאי לי לשמוע להצעה שלהם. הוא אמר את זה בצורה מאוד מנומסת, צורה מאוד נעימה, אבל אומרים מפורש שנלך לכתב אישום ואתה תלך למעצר, תלך לבית כלא לשבע שנים. בין 4-7 שנים אתה תקבל כלא, בפנים".

באיזה שלב אתה מבין באופן מפורש מהחוקרים, שהם לא רוצים את ראשך, הם אומרים לך מפורשות: 'אנחנו רוצים את השר איקס'?

"במפורש כן, 'אנחנו חושבים שיש פה מערכת גדולה' שלא קשורה אליי, שאני בורג קטן שמשתמשים בי, וניצלו אותי לטובת המערכת הגדולה, המושחתת. ככה אמרו לי בפעם הראשונה. בפעם השנייה אמרו, שאני ראש המאפיה ואני ראש המושחתים".

לדבריו, "אין להם שום ראיות גם לעניין הזה, ואני אמרתי להם את זה במפורש. לא קיבלתי שוחד מאף בן אדם וגם מנשוא החקירה, לא קיבלתי שום דבר. זה לא מעניין אותם - הם ממוקדים במטרה להכפיש ולהגיע לפי דעתם לקודקוד".

לסיום אומר הבכיר: "אני חושש מהמערכת הזאת שהיא מערכת מעוותת, אבל אני לא חושש מהאמת, כי את האמת, לא עשיתי שום דבר".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מטבע הדברים אין בכוונתנו להתייחס לנושאים הנוגעים לחקירה מתנהלת, לא כל שכן לסוגיות הנוגעות לכאורה לעדי מדינה, ואין בכך כדי לאשר או להכחיש כל פרט מפרטי הפנייה. למותר לציין כי משטרת ישראל מנהלת חקירות במקצועיות ומתוך הקפדה יתרה על זכויות חשודים ועדים".
חקירה עד מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד