י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אדמו"ר חדש נולד: הכירו את הרבי 'ממבקשי השם' בן ה-21

זו כבר הפכה לתופעה של ממש - אדמו"רים צעירים מתרבים כפטריות אחר הגשם והציבור נוהר אחריהם ומתבטל אליהם כאל מנהיגים שמנהלים אלפי חסידים. קבלו את הדבר הבא בתחום - "האדמו"ר ממבקשי השם", בן 21 בלבד שאחריו נוהרים רבים

הרבי החדש והצעיר ממבקשי השם (באדיבות המצלם)
הרבי החדש והצעיר ממבקשי השם (באדיבות המצלם)

זו כבר הפכה לתופעה של ממש - אדמו"רים צעירים מתרבים כפטריות אחר הגשם והציבור נוהר אחריהם ומתבטל אליהם כאל מנהיגים שמנהלים אלפי חסידים. קבלו את הדבר הבא בתחום - "האדמו"ר ממבקשי השם", הרב אשר ישראל ליסואר, אברך חסידי בשנות העשרים לחייו שנישא רק לפני שנה והצליח לצבור תוך זמן קצר אוהדים רבים.

הוא כנראה האדמו"ר הצעיר ביותר שאינו צאצא למשפחת אדמו"רים. הרבי הצעיר מקים בתקופה זו חסידות מאפס תחת הטייטל "חבורת מבקשי השם".

סיפור חייו מרתק כשלעצמו. הוא גדל בבית משפחת ליסואר - האדמו"ר מנאנאש, המתגורר בבני ברק ומחלק את זמנו בין ישראל לחו"ל. בבחרותו למד בישיבת 'חזון נחום' בבני ברק, שם נתעלה במעלות התורה והיראה, וכבר בשנות בחרותו החלו להתקבץ סביבו בחורי ישיבה שראו בו איש רוחני.

בתקופה האחרונה, הוא בן 21 בלבד, החל בביסוס והקמת חצרו ובחורים רבים נוהרים אחריו. הוא הוציא כמה ספרים וקונטרסים עם דברי תורתו תחת השם "ראשית ביכורים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי הצעיר מתכוון לעבור לגור בצפת בקרוב, שם בכוונתו להקים קהילה. הוא נראה כבנש"ק לכל דבר, הולך עם כל המלבושים של אדמו"ר כדוגמת בעקיטשע בצבע כחול עם קטיפה.

הוא מתגורר בקרית ויז'ניץ בבני ברק. בכל שבת מברכים הוא עורך סעודה שלישית בבית חמיו, הרה"ח רבי יהודה אהרן וידר מחסידי ויז'ניץ. חבריו לספסל הלימודים מספרים כי כבר בתור בחור הוא היה עורך "חבורות" לחבורת מבקשים שהיו מגיעים לשמוע את דברי תורתו.

כבחור צעיר התקרב רבות לחסידות נדבורנה והיה סועד על שולחנו של האדמו"ר מידי שבת בבוקר וכן היה מגיע לחבורות שהיו נערכות בין כתלי החסידות.

בכל ליל שישי הוא מוסר שיעור שהפך לפופולארי בספר הקדוש 'נועם אלימלך', מהרה"ק רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א. השיעור נמסר בבית חמיו, לשם נוהרים רבים לשמוע את שיעורו המרתק הנאמר בשפה שווה לכל נפש, כך לדברי המשתתפים.

במודעות המופצות באזור הקוראים לציבור להשתתף בשיעוריו נכתב כי "השיעור בשפת האידיש עם טשולנט וקוגל חם". האדמו"ר עצמו תולה את המודעות ותוך כדי התעניינות של עוברי אורח הוא מזמינם אחר כבוד לבוא ולהשתתף בשיעור.

הרבי הצעיר (באדיבות המצלם)צילום: הרבי הצעיר (באדיבות המצלם)
הרבי הצעיר (באדיבות המצלם)

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי יש לרבי הצעיר קבוצת אמריקאים בבני ברק שתומכים בו באופן נלהב וסרים למרותו ככל אשר יאמר. בכל בוקר הוא מתפלל בשטיבלא'ך 'בית הלל' בקרית ויז'ניץ ולומד כאברך מן המניין בכולל 'היכל הברכה' קאמרנא.

הוא נודע בשמירת העיניים ומשתדל ללכת תמיד עם אנשים המקיפים אותו כדי לא להיתקל במראות אסורות. תפילותיו אורכות שעות ונאמרות בהשתפכות הנפש.

בחתונות ובשמחות אדמו"רים הוא יושב אחר כבוד בשולחן המזרח כרבי רגיל לכל דבר וכל אורח חייו מנוהל כמו אדמו"ר בקי ורגיל כבר שנים רבות.

בחנוכה השנה הוא ערך מעמד הדלקה בבית חמיו עם סעודת מצווה וחלוקת 'חנוכה געלט' כנהוג לחסידים המסתופפים במחיצתו.

(מודעות אותם תולה הרבי ברחובות בני ברק)




הרבי ממבקשי השם הרב ישראל אשר ליסואר חבורה חסידות הרבי מנאנאש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד