י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

דרמה באומן: חסידים השחיתו את הצלב ב'אגם התשליך' ונעצרו

בחסות העלייה ההמונית של חסידי ברסלב לאומן בשבת חנוכה, סולק הצלב הענק המוצב ב'אגם התשליך' - כנקמה על הפוגרום שנערך בציון • 5 חסידים נעצרו לחקירה בחשד למעורבות במעשה, ועסקנים מקומיים מנסים לפעול לשחרורם

אגם באומן. צילום: יעקב נחומי, פלאש90
אגם באומן. צילום: יעקב נחומי, פלאש90

 

דרמה באומן: מספר חסידי ברסלב הורידו את סמל הטומאה בדמותו של 'אותו האיש', ביום שישי האחרון מעל הצלב הגדול המוצב ב'אגם התשליך' באומן שבאוקראינה. 5 חסידים נעצרו במלונית סמוכה. אחד מהם חשוד במעשה, האחרים חשודים שהפריעו למעצר. החשוד מכחיש כל קשר לעניין - כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

לפני כשלוש שנים הוצב צלב ענק מעל האגם הגדול באומן, המשמש את חסידי ברסלב לאמירת תשליך בראש השנה. סביב הצלב הוצבו שומרים 24 שעות ביממה, כדי למנוע חבלה בו על ידי יהודים. מטרת ההצבה נועדה להתריס בפני היהודים במקום, והוא הוצב כחלק ממאבק לאומני של קבוצה פוליטית מקומית .

ביום שישי האחרון הגיעו כ-5,000 יהודים לאומן, כדי לחגוג שבת חנוכה בצילו של רבי נחמן מברסלב. בחסות ההמונים - מספר חסידי ברסלב הצליחו להתגבר על השמירה ולהסיח את דעת של המאבטחים, ולסלק את דמות אותו האיש מעל גבי הצלב הענק, זאת כנקמה על הפוגרום שנערך בציון לפני כשבועיים.

רב הקהילה היהודית באומן, הרב יעקב ג׳אן גינה את המעשה.

לדברי גורמים בקהילה היהודית באומן ששוחחו עם 'בחדרי חרדים': ״ארגון אנטישמי עומד מאחורי העמדת הצלב במקום, בנסיון לעורר פרובוקציה כנגד יהודים שמגיעים להתפלל תפילת תשליך בראש השנה".

לדברי הגורמים: ״אותו ארגון אנטישמי קשור לפוגרום שאירע לפני כשבוע בציון רבי נחמן, כאשר מספר אנשים פרצו למקום וחיללו את קדושת המקום, תוך הנחת ראש חזיר, התזת צבע, וגז מדמיע על המתפללים.

עוד הם מוסיפים כי "חלק מהעצורים הם קבוצת נערי שוליים מחולון. אנו מתנערים מהמעשה".

כזכור, לפני כשבועיים, כנופיית חוליגנים פרצו לעזרת גברים על ציון רבי נחמן באומן שבאוקראינה. הבריונים התיזו גז מדמיע על המתפללים הבודדים שהיו במקום, התיזו צבע אדום, השליכו איברי חזיר ונמלטו.

 





רגע המעצר. צילום: ברסלב לייב

אומן צלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד