י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרשת השוחד בניו יורק: דה בלאזיו יציל?

שוטרי משטרת ניו יורק הנאשמים בקבלת טובות הנאה מאנשי עסקים חרדים מקווים שיזוכו על סמך החלטה של בית המשפט בנוגע לראש העיר ביל דה בלאזיו • כל הפרטים

ביל דב בלאזיו (רויטרס)
ביל דב בלאזיו (רויטרס)

פרשת השוחד בניו יורק: שוטרי משטרת ניו יורק הנאשמים בקבלת טובות הנאה מאנשי עסקים חרדים מקווים שיזוכו על סמך החלטה של בית המשפט בנוגע לראש העיר ביל דה בלאזיו.

כזכור, ביוני 2016 הואשמו השוטרים מייקל הרינגטון וג'יימס גרנט בלקיחת שוחד מאנשי עסקים חרדים - ג'רמי רייכברג ויונה רכניץ. אלא שמתברר כי ייתכן והחלטה בעבר של בית המשפט בנוגע לראש העיר ביל דה בלאזיו עשויה לסייע לשניים.

בימים האחרונים נערכים עורכי דינם להגיש בקשה לביטול כתב האישום נגדם בהסתמך על פסיקת בית המשפט העליון של ארה"ב, שסייעה להציל את דה בלאזיו מתביעה דומה, כשקיבל כספים במסע הבחירות שערך. אז החליט בית המשפט העליון כי אין מדובר בשוחד, אלא עזרה בין חברים.

עורך דינו של השוטר מייקל הרינגטון טוען כי מדובר גם במקרה זה ב"קבלת מתנות על בסיס של צורך בין חברים" ואין מדובר בשוחד, זאת כאמור בהסתמך על פסיקת בית המשפט בעבר.

לדבריו, התובעים "צריכים להוכיח משהו קונקרטי". עו"ד מארק פרניך מההגנה הוסיף כי מתנות תמורת טובות לא נחשב עוד שוחד.

הרינגטון וג'יימס גרנט מואשמים בקבלת נסיעות לחו"ל לחופשות, שיפוצים בבתיהם והטבות נוספות של משקיע הנדל"ן החרדי יונה רכניץ וחברו ג'רמי רייכברג.

התביעה טוענת שבתמורה, השוטרים סידרו מתן שירותי ליווי פרטיים, כולל ליווי משטרתי פרטי שסגר את נתיב מנהרת לינקולן לצרכים פרטיים של אנשי העסקים.

לאור הדברים פנו עורכי הדין של השוטרים לבית המשפט וטענו שהדברים נעשו בצורה חברית ולא מדובר בשוחד או בהפרת אמונים.
שוחד ביל דה בלאזיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד