י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חשיפה: הקנאי שתקף את הרב הבלין יחתום על עסקה - ללא מאסר

הסדר טיעון שנחתם בימים האחרונים בין הקנאי שלמה זלמן ויספיש לפרקליטות, מאחד שורה של אישומים נגדו - אך לא מטיל עליו עונש מאסר בפועל • כל הפרטים בפרסום ראשון באתר 'בחדרי חרדים'

הקנאי שלמה חיים ויספיש
הקנאי שלמה חיים ויספיש

כחצי שנה לאחר שתקף את הרב משה הבלין ורעייתו על רקע מאבק בגיוס תלמידי ישיבה - שלמה זלמן ויספיש (30) שהואשם בתיק צפוי לחתום על עסקת טיעון לפיה הוא ירצה עבודות שירות בלבד, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הסדר הטיעון שנחתם בימים האחרונים כולל שני הליכים משפטיים נוספים המתנהלים נגד ויספיש, אחד מהם סביב הפגנות נגד חילול מערות קבורה. על פי ההסדר שנחשף כעת לראשונה ב'בחדרי חרדים', הפרקליטות לא תתנגד לכך שבית המשפט יתחשב בתקופת מעצר הבית - כך שויספיש ירצה עבודות שירות בלבד, וזאת לאחר שכתב האישום יתוקן ויוסרו ממנו מרבית האישומים.

ויספיש שהה במעצר כחודשיים וחצי מאז נעצר לראשונה אחר המקרה, ואחר כך כשלושה וחצי חודשים במעצר בית שבחלקם חבש אזיק אלקטרוני. "על פי ההסדר שנחתם, הפרקליטות תדרוש להשית עליו תשעה חודשי מאסר מהם יקוזזו ימי מעצרו", אומר ל'בחדרי חרדים' פרקליטו עו"ד רפאל שטוב.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי הרב משה הבלין, שמיוצג על ידי עורך הדין חיים הבלין, הביע הסכמה להסדר הטיעון, זאת לאחר שויספיש שלח התנצלות באמצעות גורם שלישי, וכן "כי נכמרו רחמיו על משפחתו". בינתיים נראה כי הרב יסרב להעיד נגד ויספיש, אך עד כה פרקליטו עו"ד חיים הבלין סירב להתייחס להסדר הטיעון.

כזכור, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', לפני למעלה מחצי שנה נעצר ר' שלמה זלמן ויספיש, דמות מוכרת ואהודה בקרב קהילות הקנאים ברמת בית שמש יחד עם שניים נוספים בחשד שהיו חלק מקבוצה של כעשרים מפגינים שפרצו לביתו של רבה של קרית גת ושדרות הרב משה הבלין.

ההחלטה לפרוץ לביתו הגיעה לאחר שהרב הבלין, יחד עם רבנים נוספים, הובילו להסכם מול רשויות צה"ל לפיהם מרבית בחורי חב"ד יתגייסו לצבא לאחר סיום השליחות בחו"ל ושנה נוספת של לימודים בארץ. על רקע הסכם חב"ד עם צה"ל, הגיעו לפני כחצי שנה קיצונים מבית שמש לבית הרב, הדפו את הרב בכוח, נכנסו לביתו, השתוללו, תקעו בשופרות שהביאו עימם, זרקו בתוך הבית כרוזים וצעקו שהוא גנב, עוכר ישראל, בושה למשפחתו ולרבי מלובביץ', שהוא מוכר נשמות ומקבל עבורן 600 שקלים לנפש, שהוא מעביר ילדים על דעתם ומוציא אותם לשמד וכיוצא באלה.

המשטרה עצרה את ויספיש (30), יהודה לייב זילברברג (29) ומנחם מנדל ראובן טעפ (27) תושבי בית שמש, שהובאו לבית המשפט שם הפנו את גבם לשופט וסירבו להתייחס אליו. בספטמבר האחרון הוגש נגדם כתב אישום על כך תקיפת הרב ואשתו ומעצרו של ויספיש הוארך עד תום ההליכים בגלל שורה של הפרות תנאי מעצר קודמים שלו. בתרגיל מבריק שנחשף ב'בחדרי' שוחרר למעצר בית ללא אזיק אלקטרוני.

במשך זמן מעצרו נרשמו דרמות הקשורות להתנהלותו מול הפרקליטות ובית המשפט, ובמהלך החודשים שחלפו אף שוחרר לרשת סרטון בו נראה בנו הקטן מתחנן על נפשו של אביו, ומשווה את מאסרו לסבל שעברו היהודים מידי הנאצים בתקופת השואה, מה שגרר מחאה רבתי.

הרב לאו מגנה את תקיפת הרב הבלין
ויספיש הבלין סיקריקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד